Trzy pierwsze konkursy Pucharu Świata w skokach narciarskich w sezonie 2007/2008 miały prawie 600 tys. widzów więcej niż rok temu. Wzrosły także cennikowe wpływy reklamowe z transmisji zawodów.
Średnio każdy z trzech dwudniowych konkursów w skokach narciarskich wyemitowanych dotychczas na antenie TVP 1 oglądało 4,56 mln widzów - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Udziały stacji w czasie transmisji wyniosły 38,13 proc. w grupie 4+ i 34,09 proc. w 16-49.
Rok temu zawody Pucharu Świata cieszyły się mniejsza popularnością. Trzy pierwsze imprezy, które odbyły się w okresie od 24 listopada do 17 grudnia 2006 roku, obejrzało w TVP 1 średnio 3,96 mln osób przy udziałach wynoszących odpowiednio 34,95 proc. i 33,37 proc.
Zobacz tabelę
W czasie transmisji, Jedynka była liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu znalazła się Dwójka z widownią wynoszącą 1,96 mln. Dalej uplasowały się: TVN (1,75 mln) i Polsat (1,53 mln).
W porównaniu z zeszłym rokiem, tegoroczne konkursy osiągnęły także wyższe wpływy reklamowe. Wyniosły one 6,04 mln zł, podczas gdy rok temu było to 5,1 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Zobacz tabelę
Z danych telemetrycznych wynika, że transmisje z zawodów PŚ przyciągały głównie mężczyzn, widzów powyżej 45. roku życia, mieszkańców wsi i najmniejszych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
Zobacz tabelę