Internet2018-10-02
0

Adam Mosseri pokieruje Instagramem, zastąpi odchodzącego Kevina Systroma

Od lewej: Mike Krieger, Adam Mosseri i Kevin Systrom, fot.: InstagramOd lewej: Mike Krieger, Adam Mosseri i Kevin Systrom, fot.: Instagram

Adam Mosseri, bliski współpracownik Marka Zuckerberga został mianowany nowym szefem należącej do Facebooka platformy Instagram. Zastąpi na tym stanowisku Kevina Systroma, współtwórcę Instagrama który niedawno złożył rezygnację z kierowania serwisem.

Decyzję o odejściu z funkcji szefa Instagrama Kevin Systrom ogłosił pod koniec września br. Rezygnację z kierowania zespołem inżynierów zapowiedział wówczas także Mike Krieger, który wraz z Systromem zakładał Instagram w 2010 r. Nieoficjalnie przyczyną odejścia obu menedżerów są konflikty z szefostwem Facebooka, który w 2012 r. kupił Instagram za kwotę miliarda dol.

Teraz w internecie Systrom i Krieger ogłosili, że nowym szefem Instagrama został Adam Mosseri, który przeszedł do kierownictwa serwisu w maju br. i jako wiceprezes zajmował się do tej pory rozwojem platformy.

Mosseri rozpoczynał swoją karierę jako niezależny projektant w branży technologicznej, w 2008 r. rozpoczął pracę w Facebooku. Stopniowo otrzymywał coraz bardziej odpowiedzialne stanowiska w firmie, a przed odejściem do Instagrama kierował rozwojem Newsfeedu w Facebooku.

W komunikacie Systrom i Krieger wyrazili nadzieję, że osoba tak doświadczona w branży social media jak Mosseri zagwarantuje Instagramowi dalszy dynamiczny rozwój i kierowanie się przede wszystkim potrzebami użytkowników. Jednak obserwatorzy rynku zwracają uwagę na fakt, że nowy szef Instgarama jest bliskim współpracownikiem Marka Zuckerberga i ma zagwarantować większą niż dotąd kontrolę ze strony Facebooka nad kierunkiem w jakim będzie zmierzać opuszczana przez Systroma i Kriegera platforma.

W ostatnich latach liczba użytkowników Instagrama systematycznie rośnie, w czerwcu br. podano że z serwisu i aplikacji korzysta miesięcznie ponad miliard internautów na całym świecie (w Polsce liczba użytkowników Instagrama wynosi obecnie z górą 8 mln). Serwis jest także szeroko wykorzystywany do działań marketingowych przez marki.

W II kwartale 2018 roku Facebook zanotował przychód w wysokości ponad 13 miliardów dolarów, a zysk netto wzrósł do 5,1 miliarda dolarów.

Autor:ps

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas