Biuro Reklamy TVN Media wprowadza do oferty rozwiązanie Addressable TV umożliwiające emisję spersonalizowanych reklam do wybranych grup odbiorców, które mogą być zdefiniowane na poziomie gospodarstwa domowego i określone na podstawie określonych kryteriów.
TVN Media uruchamia rozwiązania telewizji adresowalnej, która umożliwia emisję dedykowanych reklam dopasowanych do indywidualnych charakterystyk odbiorców.
"Taki model pozwala łączyć zalety tradycyjnej telewizji liniowej – jej potencjał, oddziaływanie emocjonalne, siłę w budowaniu marek – z możliwościami świata digital, w tym przede wszystkim z większą precyzją dotarcia, lepszym dopasowaniem reklam oraz możliwością bezpośredniego mierzenia efektów" - argumentuje TVN Media.
Dzięki temu rozwiązaniu marketerzy mogą bardziej precyzyjnie docierać do swoich grup docelowych, mają szersze możliwości optymalizacji wynikające m.in. z kontroli częstotliwości emisji reklamy (capping znany ze świata digital), co w efekcie skutkuje większą efektywnością działań marketingowych i wyższym zwrotem z inwestycji.
- Możliwość skierowania komunikatu do wybranej osoby rewolucjonizuje funkcjonalność reklamy telewizyjnej. DAI przekracza barierę pomiędzy światem produktów linearnych i online, tworzy bogactwo nowych możliwości i tym samym wpisuje się w misję naszej Grupy, skoncentrowaną na zwiększaniu efektywności oferty. Rozumiemy, jak ważny jest dziś postęp technologiczny – dlatego jako pierwszy podmiot na rynku w Polsce uruchamiamy rozwiązania telewizji adresowalnej - powiedział Piotr Tyborowicz, dyrektor Biura Reklamy TVN Media i członek zarządu TVN Grupa Discovery.
Addressable TV - jak to działa?
Jak podano w komunikacie "emisja dedykowanych reklam dopasowanych do indywidualnych charakterystyk odbiorców jest możliwa dzięki zastosowaniu rozwiązań adresowalnych wspartych wiedzą na temat użytkownika".
Rozwiązanie telewizji adresowalnej wykorzystuje możliwości nowoczesnych odbiorników telewizyjnych w zakresie emisji pełnoekranowych reklam video drogą digitalową. Na podstawie statystyk sprzedaży nowych telewizorów na rynku polskim szacuje się, że już dziś aż 77 proc.nowo sprzedawanych telewizorów jest podłączanych do Internetu. W dalszej perspektywie oznacza to skokowy przyrost wykorzystania tych urządzeń do rozwiązań telewizji adresowalnej.
W pierwszym etapie w ofercie TVN Grupa Discovery dostępne będą telewizory w zasięgu naziemnej telewizji cyfrowej z aktywną technologią HbbTV, umożliwiające emisję z adserwera zestawu adresowalnych reklam dedykowanych dla konkretnej grupy odbiorców. Zastosowano w tym celu technologię umożliwiającą „nałożenie" dedykowanych reklam na standardowy blok reklamowy emitowany w ogólnopolskiej telewizji.
W początkowej fazie oferta będzie dostępna na antenach TVN, TVN7 oraz TTV.
Rozwiązanie Addressable TV umożliwia emisję spersonalizowanych reklam do wybranych grup odbiorców, które mogą być zdefiniowane na poziomie gospodarstwa domowego i określone na podstawie następującego zestawu kryteriów: danych geolokalizacyjnych, danych demograficznych, szacunkowego poziomu zamożności gospodarstw domowych.
Reklamy można też targetować według lokalizacji placówek handlowo-usługowych.
TVP1 liderem w lutym, ale z dużym spadkiem
Liderem oglądalności wśród wszystkich widzów w lutym br. była TVP1, ale stacja odnotowała duży spadek oglądalności. Z kolei w 16-49 na czele znalazł się Polsat. Duże wzrosty odnotowały czołowe stacje informacyjne - TVN24, TVP Info i Polsat News.