Reklama2015-09-23
1

Aflofarm 40 proc. więcej na reklamy, Procter & Gamble Polska - 28 proc. mniej (TOP 10)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Aflofarm Farmacja Polska, który jest niezmiennie największym reklamodawcą na polskim rynku, zwiększył w br. nakłady reklamowe w mediach pozainternetowych o blisko 40 proc. Dużo mniej niż rok wcześniej zainwestowały natomiast Procter & Gamble Polska i Kino Świat.

Z danych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że Aflofarm Farmacja Polska od stycznia do sierpnia br. cennikowo na reklamy w mediach pozainternetowych przeznaczył 1,18 mld zł, o 39,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Było to jednocześnie ponad trzykrotnie więcej niż budżety kolejnych czołowych marketerów w tradycyjnych mediach.

Wicelider zestawienia, operator komórkowy Orange Polska, zostawił w tych mediach 373,2 mln zł (2,6 proc. wzrost w skali roku), a zajmujący trzecie miejsce dystrybutor filmowy Kino Świat  342,7 mln zł (16,4 proc. mniej niż przed rokiem).

Intensywniej niż rok temu reklamowali się Lidl Polska, Unilever Polska, P4, Volkswagen Group Polska i L’Oreal Polska. Wydatki reklamowe sieci sklepów Lidl wzrosły o 13,4 proc., do 337,8 mln zł, a polskiego oddziału Unilevera - o 18,8 proc., do 272,4 mln zł. Lidl w sierpniu rozpoczął teaserową odsłonę kampanii reklamowej z udziałem Doroty Wellman i Karola Okrasy.

Spółka P4, operator sieci komórkowej Play, zainwestowała w reklamy w tym roku 250,3 mln zł (wzrost o 6,7 proc. w skali roku), zaś Volkswagen Group Polska - 222,4 mln zł (12,7 proc. więcej). W wakacje ten importer prowadził dość intensywną kampanię z udziałem Małgorzaty Sochy, która promowała markę Skoda pod hasłem „Kobiety prowadzą, stereotypy wysiadają”, a Volkswagen Golf Variant reklamowany był w różnych gwarach regionalnych.

L’Oreal Polska z kolei zwiększył nakłady reklamowe nieznacznie, bo zaledwie o 0,5 proc. w skali roku - do 213 mln zł. Więcej w tym roku wydała też firma Metro Group, która znalazła się w czołówce największych polskich reklamodawców, zastępując koncern farmaceutyczny USP Zdrowie.

Mniej w promocję swoich marek, oprócz Kina Świat, zainwestował także Procter & Gamble Polska - zredukował wydatki o 27,7 proc., do 233 mln zł.

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas