Reklama2020-12-14
4

Aflofarm i Polpharma mocno zwiększyły wydatki reklamowe, Hasco-Lek ze spadkiem

Shutterstock.comShutterstock.com

Producenci farmaceutyków cennnikowo wydali na reklamę w mediach przez trzy kwartały br. ponad 4,5 mld zł, zwiększając budżety rok do roku o ponad 10 proc. Niemal czterokrotnie wzrosły ich nakłady na reklamę outdoorową. Liderem niezmiennie Aflofarm.

W okresie od stycznia do września br. firmy farmaceutyczne wydały cennikowo na reklamę w tradycyjnych mediach (bez internetu) 4,54 mld zł, czyli 10,1 proc. więcej niż w tym samym okresie 2019 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe Kantar,bez rabatów).

Największym reklamodawcą w tej branży jest Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w wysokości 1,47 mld zł, które w skali roku zwiększono o 26,2 proc.

Drugi na podium Natur Produkt Zdrovit zwiększył nakłady reklamowe o 17,9 proc., do 433,5 mln zł. Zamykająca ścisłą czołówkę reklamodawców branży farmaceutycznej firma USP Zdrowie wydała na reklamy 392,1 mln zł,  czyli 1,6 proc więcej niż przed rokiem.

Polpharma zwiększyła budżet reklamowy w mediach offline o 19,5 proc., do 250 mln zł, zaś Hasco-Lek zredukował budżet rok do roku o 21,8 proc., do 191,8 mln zł.

Cztery razy więcej na outdoor

W omawianym okresie producenci farmaceutyków najwięcej, bo 2,95 mld zł wydali na reklamy telewizji. Było to 11,7 proc. więcej niż rok wcześniej. 1,22 mld zł przeznaczono na reklamę w radiu (wzrost o 24,2 proc.).  O 382 proc, do 8,2 mln zł wzrosły wydatki na reklamę na nośnikach outdoorowych.

O 22,7 proc., do 340,7 mln zł spadły z kolei ich wydatki na reklamę w magazynach. Do gazet trafiło natomiast 18,6 mln zł, czyli 52,2 proc. mniej niż rok temu. Mniejsze były też wydatki na reklamę w kinach – wyniosły 2,6 mln zł, czyli 87,7 proc. mniej niż rok wcześniej.

Autor:bg

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas