Reklama2016-04-22
2

Aflofarm liderem, w dół Orange i Lidl, mocno w górę T-Mobile (Top10 reklamodawców)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W pierwszym kwartale br. w mediach tradycyjnych najbardziej wzrosły - w porównaniu z rokiem ub. - wydatki reklamowe T-Mobile Polska. Mniej w tym roku wydali Orange Polska i sieć sklepów Lidl. Z kolei lider rankingu - Aflofarm - zanotował duży spadek dynamiki swoich inwestycji reklamowych.

Media pozainternetowe zarobiły cennikowo na reklamach w okresie styczeń-marzec br. blisko 7 mld zł, czyli 8,4 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (obejmuje dane cennikowe netto, bez rabatów).

Największym reklamodawcą niezmiennie pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w wysokości 491 mln zł. Analiza jej nakładów na reklamę wskazuje, że od kilku miesięcy firma ta zaczyna stopniowo ograniczać wydatki na reklamę.

Jeszcze w całym 2015 roku Aflofarm wydał na reklamy w tradycyjnych mediach 38,5 proc. więcej niż w roku 2014. Ale już nakłady poniesione w styczniu br. były wyższe wobec tych rok wcześniej o 12,8 proc., a w okresie styczeń-luty br. - wzrosły w skali roku już tylko o 3,3 proc. Wzrost w pierwszym kwartale br. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2015 roku wynosi też zaledwie 3,7 proc.

Aflofarm w samym tylko marcu znacząco obniżył inwestycje w reklamę telewizyjną, tracąc tym samy pozycję reklamowego lidera na szklanym ekranie. Według danych Nielsen Audience Measurement, w marcu br. ta farmaceutyczna spółka zredukowała wydatki na reklamę telewizyjną z 78,4 mln zł w marcu 2015 roku do 49,1 mln zł w marcu br.

W połowie kwietnia Aflofarm rozpoczął w telewizji kampanię nowego produktu – marki Formotiva. Firma twierdzi, że marka ta jest jedyną w telewizji, która promuje wysokojakościowe produkty przeznaczone dla osób czynnie uprawiających sport. Równolegle Aflofarm promuje reklamą telewizyjną Oni.sh – żel do higieny intymnej dla mężczyzn.

W omawianym okresie w największym stopniu wzrosły - w porównaniu z rokiem ub. - wydatki reklamowe T-Mobile Polska, Ferrero Polska i Unilever Polska.

T-Mobile zwiększył je o 81,1 proc., do 90,6 mln zł. W marcu reklama tego operatora z udziałem Tomasza Kota i Kingi Preis była najchętniej oglądanym polskim spotem na YouTube.

Ferrero Polska wydało z kolei 34,5 proc. więcej niż rok temu (106,7 mln zł), a Unilever - 33,5 proc. więcej (117,1 mln zł). Ten drugi koncern w ostatnich tygodniach promuje markę Axe - w jej reklamach występują m.in. Sokół, Jakóbiak, Abstrachuje.

W omawianym okresie wzrosły też wydatki firm: Kino Świat – o 26,8 proc. (214,6 mln zł), USP Zdrowie – o 24,3 proc. (103,4 mln zł) i Nestle Polska – o 10,7 proc. (103,7 mln zł).

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas