Reklama2015-03-26
0

Aflofarm największym reklamodawcą. W dół Procter & Gamble Polska, Ferrero, Lidl i USP Zdrowie (TOP 10)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Największym reklamodawcą w mediów pozainternetowych niezmiennie jest Aflofarm Farmacja Polska. W lutym br. wydatki reklamowe zwiększyły Kino Świat, Orange i Nestle, a ograniczyły je Procter & Gamble, Ferrero, Lidl i USP Zdrowie.

Z raportu Kantar Media (dane cennikowe netto) przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że najwięcej pieniędzy w reklamę w mediach tradycyjnych zainwestowała w lutym br. firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, utrzymując tym samym pozycję lidera. Spółka wydała na wsparcie swoich produktów 185,6 mln zł, o 46,3 proc. więcej niż w lutym ub.r.

Drugie miejsce w zestawieniu zajął dystrybutor filmowy Kino Świat, który przeznaczył na reklamy 59,7 mln zł, 10,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Trzecia lokata przypadła Orange Polska. Operator zostawił w mediach 38,2 mln zł, o 7,2 proc. więcej niż przed rokiem.

Więcej na reklamy przeznaczył w lutym br. również koncern Nestle Polska - jego budżet wzrósł o 18,2 proc., do 37,2 mln zł.

Zobacz tabelę

Mniej na reklamę w tym roku wydały natomiast USP Zdrowie, Procter & Gamble Polska, Lidl Polska i Ferrero Polska. USP zredukowało budżet o 36,2 proc. (do niecałych 25 mln zł), Procter & Gamble Polska - o 26,6 proc. (do 30,5 mln zł), Lidl - o 13,9 proc. (do 28,4 mln zł), a Ferrero Polska - o 7,4 proc. (28,6 mln zł).

Do grona dziesięciu największych reklamodawców w mediach dołączyły w lutym br. Olimp Laboratories i Unilever Polska, będące rok wcześniej poza czołówką. Pierwsza firma wydała w zeszłym miesiącu na reklamy 31,8 mln zł, a druga - 24,1 mln zł.

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas