Reklama2018-10-24
1

Aflofarm, Unilever i Polkomotel z mniejszymi wydatkami na reklamę po trzech kwartałach (Top10)

Wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach wzrosły po trzech kwartałach br. - rok do roku - o 7,7 proc. Najbardziej zwiększyła je firma Natur Produkt Zdrovit. Budżety reklamowe na media zredukowali Aflofarm Farmacja Polska, Unilever Polska i Polkomtel.

W okresie od stycznia do września br. wydatki na reklamę w mediach pozainternetowych wyniosły 22,78 mld zł. Oznacza to wzrost w porównaniu do tego samego okresu ub.r. o 7,7 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto,  bez rabatów).

Liderem reklamodawców pozostaje farmaceutyczna spółka Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w kwocie 1,39 mld zł. Marketer ten kolejny miesiąc redukuje budżet reklamowy – w omawianym okresie wydatki tej firmy spadły o 10,7 proc.
Drugim największym reklamodawcą jest sieć handlowa Lidl Polska, która zwiększyła nakłady na reklamę w skali roku o 18,2 proc., z 459,8 mln zł do 543,4 mln zł.

Ścisłą trójkę zamyka Natur Produkt Zdrovit z wydatkami w wysokości 464,4 mln zł, wyższymi w porównaniu z rokiem ub. o 62,9 proc.

Wśród pozostałych firm z Top10 największych reklamodawców cztery znacząco zwiększyły inwestycje w promocję w tradycyjnych mediach. Euro-Net Warszawa wydał o 54,5 proc. więcej (do 341,5 mln zł). Procter&Gamble zwiększył budżet o 33,1 proc. (do 313,2 mln zł), USP Zdrowie – o 23,5 proc. (do 308,1 mln zł), a Terg - o 22,2 proc. (do 340,2 mln zł).

Więcej wydał też producent słodyczy - Ferrero Polska. Na reklamach tej firmy media zarobiły w tym roku 344 mln zł, czyli 14,6 proc. więcej niż rok temu.

O kilka procent swoje budżety zmniejszyli Unilever Polska i Polkomtel. Pierwszy marketer - o 6,1 proc., do 292,4 mln zł, a drugi - o 5,5 proc., do 284,1 mln zł.

Autor:bg

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas