Telewizja2020-06-23
21

W „Wiadomościach” chwalono stroje Agaty Kornhauser-Dudy (wideo)

Agata Kornhauser-Duda, fot. Kancelaria Prezydenta RPAgata Kornhauser-Duda, fot. Kancelaria Prezydenta RP

W poniedziałek w głównym wydaniu „Wiadomości” w podsumowaniu 5 lat aktywności prezydentowej Agaty Kornhauser-Dudy, skupiono się na jej ubraniach i działaniach charytatywnych. Te pierwsze chwalili m.in. ubierająca pierwszą damę Ela Piorun i mało znany projektant Christian Paul.

Punktem wyjścia materiału Kingi Kwiecień w poniedziałkowych „Wiadomościach” była infografika Kancelarii Prezydenta RP podsumowująca aktywności Agaty Kornhauser-Dudy w czasie kadencji Andrzeja Dudy.

- Zwykle robi też bez obecności damy. Pierwsza dama Agata Kornhauser-Duda przez pięć ostatnich lat odbyła tysiące spotkań i zainicjowała setki akcji charytatywnych. Kancelaria prezydenta podsumowała dzisiaj jej działalność - stwierdziła Edyta Lewandowska, zapowiadając materiał.

W relacji pochwalono stroje prezydentowej. Pozytywnie wypowiadali się o nich zarówno projektanci mody Ela Piorun i Christian Paul, jak też przechodnie. Uzupełniono to ujęciami ze spotkań pary prezydenckiej m.in. z prezydentem USA i jego żoną oraz księciem Williamem i księżną Katarzyną.

W materiale wspominano, że Agatę Kornhauser-Dudę ubierają polscy projektanci, nie poinformowano natomiast, że jednym z takich projektantów jest Ela Piorun. Piorun w kilku wcześniejszych wywiadach opowiadała, jak prezydentowa zaczęła odwiedzać jej butik.

 

Z kolei Christian Paul jest mało znany, na co zwrócili uwagę niektórzy dziennikarze komentujący materiał w mediach społecznościowych. - „Wiadomości” uczciły dziś kadencję Agaty Kornhauser-Dudy, chwaląc jej kreacje. Pochwały wygłasza m.in. Christian Paul - "amerykański projektant mody" tak niszowy, że nie wie o nim Google - napisała Agata Szczęśniak z OKO.press.

- Dziennik Telewizyjny #Wiadomości, w ramach prób wsparcia kandydata Dudy, zaprezentowały dziś jego z lekka zapomnianą żonę. (Ona istnieje!!!). Główny nacisk - z braku alternatyw - położono na kwestie prezentacji i modę. W roli eksperta wystąpił niejaki Christian Paul. Ów podpisany był jako projektant mody. Na tyle niszowy, że zapytany o niego google zapętlił się, zakaszlał i poddał się. Mogę się tylko domyślać - również po jego modowym wyglądzie i wystroju wnętrza - że kompetencją decydującą o tym, że to akurat on stał się ekspertem od wyglądania pani Dudowej jest jego ze wszech miar słuszne i dobrze kojarzące się imię pasujące wydawcy - stwierdził Wojciech Krzyżaniak z Halo.radio.

Agata Szczęśniak ustaliła, że Christian Paul jako projektant ma jedynie prywatny profil na Instagramie obserwowany przez 63 osoby. Natomiast na LinkedIn jest obecny jako przedsiębiorca Christian Farbaniec, który po studiach w Chicago przeniósł się do Warszawy i prowadzi tu firmę w branży big data. Na stronie wydarzenia Global Venture Forum. Farbaniec został przedstawiony jako analityk w firmie Scaleup Partners.

- Większość lizusowskiego materiału "W" o pierwszej damie dotyczy wyglądu. Niesprawiedliwe, stereotypowe. Nikt nie zadał sobie trudu, żeby dowiedzieć się czegoś więcej. Brak słowa o udzielanych korepetycjach, woleli nagrać fejowego amerykańskiego projektanta... - ocenił Patryk Michalski z RMF FM. - Biorąc pod uwagę, jaką klasę ma Pierwsza Dama, ten materiał to obraza - stwierdziła Weronika Kostrzewa z Radia Plus.

Szef TAI: „Wiadomości” nie wymyśliły projektanta

Do obecności Christiana Paula w materiale „Wiadomości” we wtorek odniósł się na Twitterze Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.

- Kolejna fala kłamstw na temat @WiadomosciTVP.  Wbrew temu co twierdzą hejterzy redakcja nie „wymyśliła projektanta mody”. Dziennikarze TVP nie dadzą się zastraszyć! - podkreślił Olechowski.

W drugiej części relacji „Wiadomości” opisano krótko działalność charytatywną Agaty Kornhauser-Dudy, przede wszystkim dotyczącą pomocy dzieciom i niepełnosprawnym. Przytoczono wypowiedź Andrzeja Dudy na ten temat. Sama prezydentowa nie zabrała natomiast głosu w materiale. - Okazuje się, że bez blasku fleszy i medialnego poklasku można zrobić bardzo wiele - skomentowała reporterka „Wiadomości”.

Według danych Nielsen Audience Measurement w maju br. średnia oglądalność głównego wydania „Wiadomości” wynosiła 2,92 mln widzów (25,7 proc. więcej niż rok wcześniej), z czego 2,17 mln w TVP1, a 749,9 tys. w TVP Info.

Autor:tw

KOMENTARZE(21)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas