Heineken, producent piwa i Publicis Groupe otwierają agencję, która będzie integrować kreatywność, dane i doświadczenie marki.
Nowa agencja, o nazwie „Le Pub”, rozpocznie działalność 1 stycznia 2021 roku.
Zespół nowo utworzonej agencji Le Pub tworzyć będą pracownicy agencji Epsilon i Publicis Sapient z Publicis Groupe. Zespoły będą miały swoje siedziby w Amsterdamie i Mediolanie.
Heineken podkreśla, że model agencji ma na celu zapewnienie lepszej sprawności, lokalizacji i personalizacji na dużą skalę.
- Globalna pandemia spowodowała, że musieliśmy zmieniać kierunek i pracować inaczej, co zainspirowało nas do zaprojektowania tego nowego modelu. Partnerstwo z Publicis pomoże nam stymulować wzrost, dając Heinekenowi trwałą przewagę konkurencyjną - powiedział Bram Westenbrink, global senior director of Heineken.
Jednocześnie marka skonsolidowała wszystkie swoje usługi planowania i zakupu mediów w firmie Dentsu, która od 2018 roku obsługuje brytyjski budżet mediowy Heineken.
Dotychczas w tym zakresie Heineken pracował zarówno z Dentsu, jak z Publicis Media. Od stycznia Dentsu Red Star stanie się jedyną agencją medialną, której zadaniem będzie stworzenie nowego modelu obsługi mediowej marki.
Publicis Groupe zachowa budżet mediowy browaru we Francji.