Internet2016-11-18
11

Agora, ePaństwo, Polska Press, PMPG, RMF z dofinansowaniem od Google

Projekty Grupy RMF, Polska Press Grupy, Fundacji ePaństwo, PMPG Polskie Media oraz Agory uzyskały propozycję finansowania w drugiej turze tegorocznej edycji DNI Innovation Fund. Łącznie docenione zostały 124 projekty z Europy, a polscy wydawcy otrzymają w sumie 877,6 tys. euro.

DNI Innovation Fund to projekt prowadzony przez Google, w ramach którego koncern wspiera finansowo wybrane inicjatywy i koncepcje dziennikarskie z całej Europy.

W tegorocznej edycji napłynęło ponad 850 zgłoszeń z 25 krajów. Ostatecznie wyłoniono 124 projekty, które otrzymały propozycje finansowania na łączną kwotę ponad 24 mln euro.

Najwięcej pieniędzy (ponad 5 mln euro) popłynie do projektów nadesłanych z Niemiec. Finansowanie na poziomie przekraczającym 2 mln zapewnili sobie wydawcy pochodzący z Francji i Hiszpanii, kwoty przekraczające grubo 1 mln euro zostaną wydane przez Google na projekty zgłoszone z Wielkiej Brytanii, Norwegii i Portugalii.

W tegorocznej edycji DNI Innovation Fund o wsparcie ubiegali się także polscy wydawcy, ostatecznie wybrano 5 przygotowanych przez RMF, Polska Press Grupę, Fundację ePaństwo, PMPG Polskie Media oraz Agorę. Polskie projekty mają otrzymać łączne wsparcie w wysokości 877,6 tys. euro.

Grupa RMF przygotowuje projekt, dzięki któremu słuchacze mają otrzymać strumień informacji multimedialnych dopełniających transmisje radiowe.

„Budżet Alert” od Polska Press Grupy to platforma dedykowana budżetom partycypacyjnym. - Chcemy zachęcić ludzi do zmieniana i rozwijania swojego najbliższego otoczenia. Projekt zapewni nowoczesne narzędzia do prezentacji budżetów, danych i zgłaszanych projektów – wyjaśnia w komunikacie Tomasz Krawczyk, dyrektor rozwoju regionalnego Polska Press Grupy. - Zbierzemy w jednym miejscu profesjonalne i użyteczne informacje, które pomogą lokalnym społecznościom znajdować inspiracje i podejmować decyzje w sprawie publicznych pieniędzy. Będzie także wspierał oraz monitorował działania władz lokalnych.

Fundacja ePaństwo tworzy narzędzie, które umożliwi dziennikarzom research dotyczący osób publicznych w Polsce. - Chcemy wykorzystać technologię cyfrową do zautomatyzowania pewnego fragmentu pracy dziennikarzy i tym samym sprawić, że będą mieli więcej zasobów do wykonania kreatywnej pracy, w której maszyny wciąż nie mogą równać się z ludźmi - tłumaczy Daniel Macyszyn, prezes zarządu Fundacji ePaństwo.

Z kolei PMPG Polskie Media przygotowuje system wspierający jakościowe dziennikarstwo i właściwe wynagrodzenie autorów.

Piąty polski projekt wyłoniony w tegorocznej edycji DNI Innovation Fund pochodzi od Agory. Został przygotowany przez redakcję „Wysokich Obcasów” i nosi nazwę „Women Choose The News”. Chodzi o tworzoną wyłącznie przez kobiety platformę, z którą współpracować będą dziennikarki ze wszystkich krajów Unii Europejskiej. Ich propozycje najważniejszych informacji dnia będą trafiały do odbiorców za pośrednictwem strony www, newslettera i mediów społecznościowych. Na łamach serwisu będą pojawiały się także najbardziej wpływowe kobiety w życiu publicznym - działające w polityce, artystki czy aktywistki.

- Naszym celem jest budowa platformy, na której kobiety zyskają tubę pozwalającą im zwiększyć swoją obecność i wpływ na dyskurs publiczny w całej Unii Europejskiej. To szczególnie ważne, gdy Unia trzeszczy, a prawa kobiet są zagrożone - mówi Zuzanna Ziomecka, szefowa serwisu WysokieObcasy.pl i współtwórczyni projektu.

Żaden z polskich wydawców wybranych w tegorocznej edycji DNI Innovation Fund nie zdecydował się na podanie wysokości finansowania, które może otrzymać w ramach projektu.

W pierwszej rundzie DNI Innovation Fund wsparcie od Google otrzymało 7 projektów z Polski: Glob360, Webnalist, Polityka, Agora i Grupa Radiowa Agory, ZPR Media oraz Eurozet.

Autor:ps

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas