Prasa 2018-05-30
6

Agora-Holding nie chce zmian w zarządzie Agory. Hojka, Jagiełło, Kryńska-Godlewska, Sadowska i Kania kandydatami na kolejną kadencję

Spółka Agora-Holding jako kandydatów do zarządu Agory SA w kolejnej kadencji zgłosiła jego obecnych członków. Są to Bartosz Hojka (prezes), Tomasz Jagiełło, Grzegorz Kania, Anna Kryńska-Godlewska i Agnieszka Sadowska.

Agora-Holding ma akcje stanowiące 11,33 proc. kapitału i dające 34,77 proc. głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy Agory. Jest to całość uprzywilejowanych akcji serii A, dających wyłączne prawo do zgłaszania kandydatów do zarządu Agory.

Kandydatury do zarządu spółki na kolejną kadencję będą głosowane podczas zwyczajnego walnego zgromadzenia akcjonariuszy, które odbędzie się 20 czerwca.

Bartosz Hojka jest prezesem Agory od marca 2014 roku. Dłuższy staż w zarządzie spółki, od czerwca 2013 roku, ma Tomasz Jagiełło, będący jednocześnie dyrektorem generalnym sieci kin Helios. Natomiast w ub.r. do zarządu dołączyli Agnieszka Sadowska (w marcu, zastąpiła Roberta Musiała) oraz Anna Kryńska-Godlewska i Grzegorz Kania (w listopadzie, po tym jak z zarządu odszedł Grzegorz Kossakowski).

Bartosz Hojka zarządza w firmie segmentami radia i prasy, pionem sprzedaży korporacyjnej oraz działem pracowniczym i komunikacji korporacyjnej, Tomasz Jagiełło - spółkami Helios i Next Film, Wydawnictwem Agora i działem prawnym, Agnieszka Sadowska - segmentami internetu, druku i reklamy zewnętrznej oraz działem big data i działalnością telewizyjną, Anna Kryńska-Godlewska - pionem nowych przedsięwzięć, a Grzegorz Kania - pionami finansów, administracji i technologii oraz działem audytu wewnętrznego.

Agora niebawem ogłosi nową strategię

W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek wpływów ze sprzedaży o 7,6 proc. do 278 mln zł oraz 9,7 mln zł zysku netto (wobec 6,1 mln zł straty rok wcześniej).

W czerwcu firma ma ogłosić długoterminową strategię rozwoju. Wiadomo, że wycofuje się z rynku telewizyjnego - w ub.r. sprzedała Discovery Polska stację Metro, natomiast od początku marca negocjuje z Kino Polska TV zbycie 41,14 proc. akcji Stopklatki.

Jednocześnie wchodzi na rynek gastronomiczny. Na początku marca br. Helios podpisał umowę inwestycyjną z dwoma menedżerami z tej branży. Wspólnie szykują sieć lokali gastronomicznych typu fast casual, pierwszy lokal ma zostać uruchomiony w drugiej połowie br. W ciągu czterech lat ma ich powstać 45, Helios przeznaczy na to 10 mln zł.

Ponadto Helios otwiera kolejne kina - pod koniec br. ma zostać uruchomione jego pierwsze kino w Warszawie.

Autor: tw

KOMENTARZE (6) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas