Telewizja2013-02-25
17

Agora i Kino Polska chcą mieć cyfrowy kanał filmowy

Agora i Kino Polska TV wspólnie chcą stworzyć kanał filmowy. Będą się ubiegać o koncesję na jego nadawanie w ramach pierwszego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej.

Umowa między obiema firmami została zawarta w piątek. Nadawcą nowej stacji zostanie należąca obecnie do Kino Polska TV spółka Stopklatka. - Zgodnie z umową inwestycyjną Agora nabędzie od KPTV taką liczbę akcji spółki, aby udziały Agory i KPTV w kapitale zakładowym spółki były równe i udział Agory w kapitale zakładowym wynosił co najmniej 41 proc., pod warunkiem, że do dnia 31.12.2014 roku spółka otrzyma koncesję oraz po spełnieniu innych, zwyczajowo stosowanych w tego rodzaju umowach warunków - głosi komunikat. Zgodnie z zawartym porozumieniem Stopklatka zgłosi stację do konkursu w ramach pierwszego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej.

Agora i Kino Polska zobowiązały się też, że jeśli Stopklatka dostanie naziemną koncesję, dokapitalizują ją co najmniej kwotą 20 mln zł oraz będą wspólnie finansować rozwój stacji. - Kompetencje i zasoby Kino Polska TV oraz Agory pozwolą na stworzenie optymalnego zaplecza dla tworzenia i promocji oferty uruchomionego kanału filmowego - mówi nam Urszula Szwed-Strych, rzecznik prasowa Agory.

Kino Polska TV jest nadawcą m.in. płatnego kanału z polskimi filmami i serialami Kino Polska, który jest jedną z najpopularniejszych stacji filmowych w Polsce - w styczniu br. zajmował miejsce trzecie w tej kategorii (więcej na ten temat). Spółka samodzielnie brała już udział w poprzednim konkursie na nadawanie w ramach MUX-1 rozstrzygniętym w 2011 roku. Nadawca otrzymał miejsce dla kanału Kino Polska Nostalgia, ale ostatecznie z niego zrezygnowała (dowiedz się więcej).

Agora od dawna myślała o tym by mieć własną telewizję, ale nigdy nie udało się jej zrealizować tych planów. W 2010 roku uruchomiła nawet kanał muzyczny Tuba TV, ale nie rozpoczął on emisji poza internetem i został zamknięty (dowiedz się więcej). Spółka poza tytułami prasowymi, rozgłośniami radiowymi czy portalem Gazeta.pl jest też właścicielem sieci kin Helios.

W konkursie na cztery miejsca na MUX-1 Krajowa Rada chce wyłonić nadawców kanału społeczno-religijnego, filmowego, edukacyjno-poznawczego oraz dla dzieci w wieku od 4 do 12 lat. Te cztery stacje mają w 2014 roku zastąpić na MUX-1 kanały Telewizji Polskiej. Zgłoszenia do konkursu przyjmowane będą do 25 lutego br., a Rada chce wyłonić jego zwycięzców w kwietniu br. (więcej na ten temat).

Autor:pp

KOMENTARZE(17)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas