Biznes2018-06-15
34

Agora w sierpniu uruchomi pierwsze lokale Papa Diego. Będzie serwować dania meksykańskie

Sieć lokali gastronomicznych przygotowywana do startu przez Agorę będzie funkcjonować pod marką Papa Diego i oferować dania kuchni meksykańskiej. Pierwszy zostanie otworzony w sierpniu br.

W lokalach Papa Diego będę serwowane dania fast casual kuchni meksykańskiej, m.in. burrito, tacos i burrito bowli. - Polacy coraz chętniej spotykają się ze znajomymi przy restauracyjnym stole i wspólnie odkrywają nowe, nieznane smaki. Chcą jeść inaczej niż kiedyś, szukają inspiracji z całego świata i starają się rozsądnie odżywiać. Kuchnia meksykańska idealnie wpisuje się w te potrzeby - tłumaczy Piotr Grajewski, prezes spółki Foodio Concepts zarządzającej siecią Papa Diego.

Jej lokale będą otwierane przede wszystkim w centrach handlowych, ale także przy głównych ulicach miast, popularnych deptakach czy w miejscach chętnie odwiedzanych przez turystów. Pierwszy zostanie uruchomiony w sierpniu br.

Wcześniej Agora zapowiedziała, że w ciągu czterech lat chce uruchomić 45 lokali gastronomicznych. W wynajmie powierzchni korzysta z doradztwa agencja Colliers International, która współpracuje także z siecią Helios.

Funkcję korporacyjnego szefa kuchni sieci Papa Diego objął Rafał Sanetas. Ma on doświadczenie jako manager i szef kuchni, wcześniej pracował m.in. w restauracji Hard Rock Cafe.

Za wystrój odpowiada stołeczna pracownia architektoniczna KDesign, a koncept marki oraz elementy identyfikacji wizualnej zostały wypracowane wraz z warszawską agencją brandingową Mamastudio. W wynajmie powierzchni pod lokale Foodio Concepts doradza agencja Colliers International, współpracująca także z siecią Helios.

Agora uruchamia Papa Diego z dwoma wspólnikami

Siecią Papa Diego będzie zarządzała spółka Foodio Concepts, w której należąca do Agory firma Helios (właściciel sieci kin) ma 90 proc. udziałów. Pozostałe 10 proc. należy do Piotra Grajewskiego i Piotra Komóra, którzy wcześniej pracowali jako menedżerowie m.in. w warszawskich restauracjach Blue Cactus, Iguana Lounge i Hard Rock Cafe

Helios w Foodio Concepts zainwestuje ok. 10 mln zł, z czego 5 mln zł wyłożył na start. Jeśli nowa spółka osiągnie wyznaczone cele finansowe, Grajewski i Komór mogą otrzymać dalsze 20 proc. jej udziałów.

W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek wpływów ze sprzedaży o 7,6 proc. do 278 mln zł oraz 9,7 mln zł zysku netto (wobec 6,1 mln zł straty rok wcześniej).

Firma ma doświadczenie w sprzedaży gotowych przekąsek i napojów w sieci Helios obejmującej obecnie 45 kin. W minionym kwartale wpływy Heliosa ze sprzedaży biletów wyniosły 66,3 mln zł (2,6 proc. więcej niż rok wcześniej), ze sprzedaży barowej - 24 mln zł (po wzroście o 8,1 proc. w skali roku), a ze sprzedaży reklam - 6,3 mln zł (po spadku o 25,9 proc.).

W br. Helios planuje uruchomić swoje kina w Warszawie, Legionowie, Katowicach i Pabianicach.

Autor:tw

Więcej informacji:Agora, Helios, gastronomia, kuchnia

KOMENTARZE(34)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas