Internet2012-05-08
9

Agora: nie zamykamy HappyDay.pl, tylko stawiamy na turystykę

Serwis zakupów grupowych HappyDay.pl nie jest przygotowywany do zamknięcia, tylko repozycjonowany w kierunku sprzedaży ofert turystycznych - informują przedstawiciele Agory. HappyDay.pl działa od czerwca ub.r.

O tym, że Agora przymierza się do zamknięcia HappyDay.pl, poinformował w zeszłym tygodniu NaTemat.pl, uzasadniając, że serwis nie przyjmuje już nowych ofert od firm, a jego szefowa Dominika Derewicz jest na długim urlopie. Tymczasem przedstawiciele Agory w rozmowie z Wirtualnemedia.pl stanowczo dementują tę informację. - Nie zamykamy HappyDay.pl, a wygaszanie ofert jest związane ze zmianami, które wprowadzamy właśnie w serwisie. Profilujemy jego ofertę, koncentrując się wyłącznie na sprzedaży polskich i zagranicznych usług turystycznych - opisuje Jolanta Jędrysek z biura prasowego firmy.

HappyDay.pl został uruchomiony z początkiem czerwca ub.r. Na starcie prezentował oferty ogólnopolskie z 7 miast (więcej na ten temat), a obecnie zawiera oferty z ok. 20 miast. Największą popularność serwis osiągnął w lipcu, kiedy odwiedziło go 410 tys. internautów (według Megapanelu PBI/Gemius). W kolejnych miesiącach miał po 300-350 tys. użytkowników, a w lutym br. - 365 tys. real users i i 1,2 mln odsłon.

- Serwis jako przedsięwzięcie w pierwotnym kształcie nie spełniał naszych oczekiwań, dlatego zdecydowaliśmy się sprofilować jego ofertę na sprzedaż ofert turystycznych - przyznaje Iwona Połóg, dyrektor produktów kuponowych w Agorze. - Przy czym przez prawie rok od uruchomienia HappyDay.pl udało nam się zbudować jego markę, a przede wszystkim stworzyć obszerną bazę użytkowników - zaznacza.

W ub.r. swoje serwisy zakupów grupowych podobnie jak Agora udostępniło kilku innych dużych wydawców internetowych: Ringier Axel Springer Polska, Presspublica, Allegro i Grupa o2. Jak na razie zamknięto dwa z tych portali: OKazje.rp.pl Presspubliki oraz - już po czterech miesiącach od startu - Ruszaj.pl Grupy o2 (więcej na ten temat).

Zdecydowanym liderem serwisów zakupów grupowych w Polsce jest Groupon, który w lutym br. miał 3,3 mln użytkowników. Kolejne w zestawieniu witryny Citeam.pl (Grupa Allegro) i Gruper.pl odwiedziło po 1,2-1,6 mln internautów (zobacz szczegółowe dane z Megapanelu).

Autor:tw

Więcej informacji:HappyDay.pl, zakupy grupowe

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas