Internet2010-04-22
2

Agora podpisała komercyjną ramową umowę partnerską z YouTube

Agora podpisała komercyjną ramową umowę partnerską z YouTube. Agora uruchomi w serwisie YouTube swoje kanały na których ten serwis będzie sprzedawał reklamy.

W ramach współpracy na YouTube m.in. powstaną kanały: Gazeta.pl i Wyborcza.pl oraz kanały dedykowane poszczególnym serialom produkowanym przez A2 Multimedia, firmę producencką, której Agora jest współwłaścicielem wraz z Grupą ATM.

Przy filmach udostępnionych w kanałach Agory, YouTube będzie sprzedawać reklamy, w tym format InVideo, formaty display i pre-roll. Agora zaś będzie korzystać z technologii YouTube Content ID, czyli narzędzia do identyfikacji treści należących do wydawcy, zamieszczonych w serwisie bezpośrednio przez użytkowników. Dzięki temu narzędziu Agora będzie mogła zdecydować, czy zidentyfikowane w ten sposób filmy wideo zablokować, śledzić, czy monetyzować - licencencjonując treści YouTube, partner zyskuje dodatkowe źródło dochodu z reklam wyświetlanych przy jego treściach (na zasadzie revenue share).

Agora miała 38,33 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2009 roku wobec 23,42 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody wyniosły 1110,13 mln zł wobec 1277,67 mln zł rok wcześniej.

Autor:masz / isb / pr

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas