Reklama2008-02-21
0

Agora: polski rynek reklamowy wzrośnie w 2008 r. o 10-11%

Całkowite wydatki na reklamę w 2008 r. wzrosną w Polsce o około10-11%, ocenił zarząd grupy medialnej Agora w komentarzu do wynikówfinansowych za IV kw. Spółka opiera swoją ocenę o prognozy wzrostugospodarczego.

"Spółka zakłada, że najszybciej rozwijającym się segmentem rynkuw 2008 r. będzie internet, którego szacunkowe wpływy wzrosną wstosunku do roku ubiegłego o około 35-40%. Tym samym, udziałinternetu w całkowitych wydatkach na reklamę zwiększy się do około5,5%" - czytamy w komunikacie.

Według szacunków Agory w 2008 r. wydatki na reklamę telewizyjnąwzrosną o 11-12% w stosunku do ubiegłego roku. Oznacza to wzrost o400 mln zł. Wzrost będzie wynikał przede wszystkim z podwyższeniecen reklam.

"W 2008 r. budżety przeznaczone na reklamę w dziennikach wyniosąok. 1,1 mld zł i będą o 4% większe niż przed rokiem, a w magazynachsięgną 1,15 mld zł (o 5% więcej niż w 2007 r.)" - oceniaspółka.

Wydatki na reklamę w reklamie zewnętrznej mają wzrosnąć w 2008r. o 10%, a w radiostacjach o 7 - 8%.

Autor:isb-kk

Więcej informacji:Agora

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas