Prasa2015-11-25
9

Agora powiększa radę nadzorczą, centrum rekrutacyjne i SearchLab w osobnych spółkach

Walne zgromadzenie akcjonariuszy Agory podjęło uchwałę zmieniającą statut spółki, m.in. w zakresie poszerzenia składu i kompetencji rady nadzorczej. Zgodziło się też na sprzedaż centrum kompetencyjnego Praca (obejmującego m.in. serwis Gazetapraca.pl) oraz agencji SearchLab do spółek zależnych, w których Agora będzie mieć większościowe udziały.

Obecnie w radzie nadzorczej Agory zasiada sześć osób (Andrzej Szlęzak jako przewodniczący, Wanda Rapaczynski, Sławomir S. Sikora, Tomasz Sielicki, Dariusz Formela i Paweł Mazur), a według dotychczasowego statutu spółki mogło ich być pięć lub sześć. W nowym statucie zapisano, że członków rady może być od sześciu do dziesięciu. Nie zmienia się okres ich kadencji (trzy lata, można być w radzie przez wiele kadencji) ani wymagania dla członków i zasady ich wyboru.

Rada nadzorcza zyskała natomiast w statucie uprawnienia wynikające z kodeksu spółek handlowych, m.in. zawieszanie członków zarządu (jeśli działają na szkodę spółki) oraz delegowanie w ich miejsce osób z rady do czasowego wykonywania obowiązków, ocena sprawozdania zarządu z działalności spółki i sprawozdania finansowego spółki (w zakresie ich zgodności z księgami i dokumentami, jak i stanem faktycznym) oraz ocena wniosków zarządu dotyczących podziału zysku albo pokrycia straty.

- Wprowadzenie do statutu możliwości zwiększenia liczby członków rady nadzorczej bez konieczności zmiany statutu jest odpowiedzią na postulaty naszych akcjonariuszy i efektem naszych dotychczasowych doświadczeń. Zmiana ta ma stworzyć szanse na ewentualną reprezentację w składzie rady nadzorczej przedstawicieli większego grona udziałowców spółki, także tych mniejszych - wyjaśniła portalowi Wirtualnemedia.pl Nina Graboś, dyrektor ds. relacji z inwestorami w Agorze. - Należy jednak pamiętać, że liczbę członków rady nadzorczej ustala zawsze walne zgromadzenie - zaznaczyła. 

Walne zgromadzenie akcjonariuszy Agory przyjęło też we wtorek uchwały o przeniesieniu działających dotychczas w obrębie firmy centrum kompetencyjnego Praca i agencji marketingu internetowego SearchLab do osobnych spółek zależnych (istniejących lub nowo utworzonych), w których Agora będzie mieć minimum połowę głosów wspólników. Zbycie obu podmiotów nastąpi poprzez sprzedaż albo wniesienie wkładu niepieniężnego w zamian za udziały lub akcje w podwyższonym kapitale zakładowym spółki zależnej. Realizacją transakcji, w tym ustaleniem ich ostatecznych warunków i terminów, zajmie się zarząd spółki.

Agora wcześniej uzasadniała, że celem tej restrukturyzacji jest „zwiększenie elastyczności operacyjnej i dalszy rozwój działalności gospodarczej Agencji oraz Centrum”, a przeniesienie ich do spółek zależnych „pozwoli na uproszczenie struktury operacyjnej zarówno Agorze, jak i samej Agencji oraz Centrum, spowoduje także większą przejrzystość przedmiotu i zasad jej działalności dla kontrahentów i klientów”.

Centrum kompetencyjne Praca zajmuje się w Agorze sprzedażą ogłoszeń, reklam i rozwiązań dotyczących rekrutacji pracowników i wizerunku pracodawców, m.in. zarządza serwisem Gazetapraca.pl. Działająca od 2009 roku agencja SearchLab specjalizuje się w realizacji kampanii reklamowych w Google na YouTube i Facebooku oraz działaniach SEO.

Uchwała o zmianie statutu Agory została podjęta jednogłośnie, natomiast przeciw zbyciu centrum kompetencyjnego Praca i agencji SearchLab do spółek zależnych oddano 3,29 mln głosów przy 42 mln za.

W trzecim kwartale br. Agora zanotowała 259,8 mln zł wpływów i 6,7 mln zł straty netto.

Autor:tw

Więcej informacji:Agora, Gazeta.pl, SearchLab

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas