Agora jest gotowa do uruchomienia kanału Metro na multipleksie ósmym. Nadawca kupił już większą część kontentu, ale nadal szykuje się do rozpoczęcia własnej produkcji. - Musimy przygotować całą infrastrukturę - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Hojka, prezes Agory.
Agora w listopadzie 2015 roku zdobyła miejsce na nadawanie kanału Kiwi TV na multipleksie ósmym. W kwietniu br. stacja zmieniła nazwę na Metro, co nawiązuje do bezpłatnego dziennika Agory „Metrocafe.pl” (wcześniej „Metro”).
Program Metra ma mieć charakter uniwersalny - w ramówce stacji znajdą się m.in. filmy fabularne i dokumentalne, a także programy rozrywkowe i lifestylowe. Nadawca od kilku miesięcy gromadzi kontent.
- Jesteśmy prawie gotowi do startu kanału Metro. Prace nad uruchomieniem stacji przebiegają zgodnie z planem. Większość załogi została zrekrutowana, mamy zapewnioną też większą część kontentu do ramówki - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl prezes Hojka.
Za zakupy dla Metra odpowiadają Joanna Rathe i Magdalena Błasiak-Bielińska, natomiast dyrektorem programowym jest Hanna Baka.
Na antenie Metra pojawią się także audycje produkowane przez Agorę, jednak rozpoczęcie produkcji nieco przesunie się w czasie. Spółka musi przygotować całą infrastrukturę.
- Ale wiemy już, co chcemy wyprodukować - bierzemy pod uwagę szerokie spektrum tematów i różnorodność naszych mediów. Ten obszar działalności będziemy sukcesywnie rozwijać - podkreśla Bartosz Hojka.
Agora podtrzymuje plany uruchomienia Metra w czwartym kwartale tego roku. Prezes Hojka nie ujawnia jednak dokładnej daty startu stacji.
Firma Emitel uruchomiła 1 sierpnia br. nadajniki MUX-8 w siedmiu lokalizacjach: Gdańsk, Katowice, Kraków, Łódź, Rzeszów, Warszawa i Wrocław. Na razie nadawany obraz kontrolny.