Prasa 2018-11-21
11

Agora rezygnuje z wydawców regionalnych „Gazety Wyborczej”

Siedziba Agory, fot. materiały prasowe Siedziba Agory, fot. materiały prasowe

Wydawnictwo Agora do końca tego roku w ramach zmian modelu biznesowego zrezygnuje ze stanowisk wydawców regionalnych „Gazety Wyborczej” w siedmiu największych miastach w Polsce. Ma to być związane również z nową strategią rozwoju cyfrowego tytułu.

Obecnie „Gazeta Wyborcza” ma siedmiu wydawców regionalnych: w Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Gdańsku i Warszawie. Większość z nich – jak przekazało nam biuro prasowe Agory – miała już otrzymać propozycje objęcia innych stanowisk od nowego roku.

- Do końca 2018 roku Agora zlikwiduje stanowiska wydawców regionalnych „Gazety Wyborczej”. To kolejny etap dopasowywania struktury organizacyjnej „Gazety Wyborczej” do strategii rozwoju cyfrowego i zmiany modelu biznesowego - powiedziała nam Agata Staniszewska, rzecznik prasowa Agory.

Biuro prasowe wydawnictwa na pytanie, czy zmiany podyktowane są oszczędnościami w strukturach (wydawcy odpowiadają za działania wydawnicze i wyniki biznesowe w poszczególnych oddziałach) odpowiedziało jedynie, że nie komentuje wyników biznesowych poszczególnych oddziałów "Gazety Wyborczej".

Agora ze wzrostem wpływów o 2,9 proc. i 2,8 mln zł straty

W trzecim kwartale br. grupa kapitałowa Agora zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 2,9 proc. do 258,8 mln zł oraz 2,8 mln zł straty netto (wobec 1,6 mln zł straty rok wcześniej). Wzrosły przychody należących do niej firm AMS i Yieldbird, a zmalały wpływy z radia, druku i „Gazety Wyborczej”.

Prezes zarządu Agory Bartosz Hojka podczas konferencji prasowej prezentującej wyniki Grupy podał, że liczy na poprawę wyników segmentu prasowego Agory w czwartym kwartale m.in. dzięki podjętym inicjatywom ograniczającym koszty.
Od listopada Agora podwyższyła ceny "Gazety Wyborczej, średnio o około 10 proc.

"W sprawie wyników segmentu prasy nie byłbym takim pesymistą. Segment prasowy, po wyłączeniu odpisu na należności spółki Ruch, radzi sobie dobrze. Podjęliśmy szereg działań m.in. po stronie kosztowej, które pozytywnie wpłyną na wyniki IV kw." - powiedział prezes.

W pierwszych trzech kwartałach br. prawie wszystkie dzienniki zanotowały najniższą sprzedażą w historii, a liderem wśród spadków względem analogicznego okresu 2017 roku była „Gazeta Wyborcza” - jej średni wynik zaliczył spadek o 16,84 proc. do 93 846 egz.

Autor: NB

Więcej informacji: Agora, Gazeta Wyborcza, wydawcy, struktura

KOMENTARZE (11) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas