Reklama2010-05-13
1

Agora: wartość rynku reklamowego spadła do 1,6 mld zł

Wartość polskiego rynku reklamowego w I kw. 2010 r. spadła o 1,5% r/r do 1,6 mld zł, wynika z raportu spółki. Agora ocenia, że w II kw. branża odczuje wpływ ograniczeń wynikających z żałoby narodowej.

"Według szacunków grupy wydatki na całym rynku reklamy wyniosły 1,6 mld zł (spadek o 1,5%)" - czytamy w komunikacie Agory.

Według spółki, kondycja rynku reklamy w kolejnych kwartałach 2010 r. zależy w istotnej mierze od stanu polskiej gospodarki, w szczególności poziomu inwestycji przedsiębiorstw, skali napływu środków z Unii Europejskiej oraz poziomu konsumpcji indywidualnej. Na kształt rynku reklamy w II kw. 2010 r. wpłynie także polityka cenowa telewizji.

"Na wielkość wydatków w poszczególnych segmentach rynku reklamowego mogą wpłynąć ograniczenia reklamowe w mediach w okresie żałoby narodowej po katastrofie samolotu prezydenckiego pod Smoleńskiem" - podano także.

Agora miała 21,67 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2010 roku wobec 1,08 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 248,11 mln zł wobec 274,45 mln zł rok wcześniej

Autor:masz / isb / pr

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas