Prasa2016-02-18
21

Agora z 1,2 mld zł przychodów i 15 mln zł zysku w 2015 roku

W 2015 roku przychody Grupy Agory sięgnęły kwoty 1,19 mld zł przy zysku netto na poziomie 15,3 mln zł. W IV kwartale ub.r. spółka miała 354 mln zł przychodów i 17,2 mln zł zysku netto.

W 2015 roku całkowite przychody Grupy wyniosły 1 189,3 mln zł i wzrosły o 7,9 proc. w stosunku do 2014 r. Wpływy ze sprzedaży usług reklamowych w Grupie zwiększyły się o 5,5 proc. i wyniosły 562,4 mln zł. Największy wzrost wpływów reklamowych został odnotowany w segmentach Internet oraz Radio. Wzrosły one również w segmentach Reklama Zewnętrzna oraz Film i Książka.

Wartość przychodów ze sprzedaży wydawnictw wyniosła 144,8 mln zł i wzrosła o 6,9 proc. w porównaniu z 2014 r. Wpływ na to miały wyższe przychody ze sprzedaży publikacji Wydawnictwa Agory m.in. filmu „Bogowie” na DVD . A także wyższe o 2,6 proc. przychody ze sprzedaży wydawnictw w segmencie Prasa, związane głównie ze wzrostem wpływów ze sprzedaży „Gazety Wyborczej”. Powodem tego była większa liczba wydań dziennika w ofercie dwucenowej oraz podwyżka ceny „GW” wprowadzona w październiku 2014 r.

W 2015 r. przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios wzrosły o 13,4 proc. i wyniosły 162,2 mln zł. W omawianym okresie w kinach sieci Helios zakupiono 9,3 mln biletów, czyli o 11,2 proc. więcej niż w 2014 r. (w tym samym czasie liczba biletów sprzedanych do kin w Polsce wzrosła o 10,5 proc.). Przychody ze sprzedaży usług poligraficznych w Grupie wyniosły 156,2 mln zł i zmniejszyły się o 5,5 proc. w stosunku do 2014 r.

Natomiast przychody z pozostałej sprzedaży wyniosły 163,7 mln zł i wzrosły najbardziej, bo aż o 30,4 proc. w porównaniu z 2014 r. Pozytywny wpływ na wysokość tej pozycji miały przychody ze sprzedaży w barach kinowych oraz przychody związane z koprodukcją i dystrybucją gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon”, które wyniosły 25,8 mln zł.

W samym czwartym kwartale ub.r. całkowite przychody Grupy wyniosły 353,9 mln zł i wzrosły o 6,1 proc. względem czwartego kwartału 2014 r. Na wzrost ten istotnie wpłynęły wyższe o 7,6 proc. przychody reklamowe w kwocie 170,1 mln zł związane z wyższym niż rynkowy wzrostem wpływów z reklamy w segmentach Internet, Radio oraz Reklama Zewnętrzna. Przychody z pozostałej sprzedaży też były wyższe o 7,6 proc. i wyniosły 49,7 mln zł.

- 4 kwartał 2015 r. przyniósł nie tylko rekordowe poziomy wpływów segmentów Radio, Internet oraz Film i Książka, ale też szereg działań rozwojowych na rynkach radiowym i internetowym, które w ostatnim czasie wykazują najwyższy potencjał rozwojowy. Jestem przekonany, że systematyczna praca nad realizacją celów strategicznych Grupy Agora, jak i różnorodność podejmowanych przez nas nowych inicjatyw pozwolą nam jeszcze bardziej zdywersyfikować portfel naszych mediów. Temu ma służyć m.in. uruchomienie pierwszego własnego kanału telewizyjnego Agory jeszcze w 2016 r. - komentuje Bartosz Hojka, prezes Agory.

W 2015 roku koszty operacyjne netto wyniosły 1,17 mld zł i były o 4,5 proc. wyższe niż rok wcześniej.  Największy wzrost zanotowały koszty reprezentacji i reklamy, które poszły do góry o 19,9 proc. O 16,1 proc. do 401 mln zł wzrosły z kolei koszty usług obcych.

W ub.r. wskaźnik EBITDA Agory wyniósł 120,7 mln zł, czyli o 55,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Spółka w ub.r. miała 15,3 mln zł zysku netto, podczas gdy rok wcześniej notowała 11 mln zł starty netto.

Z kolei EBITDA medialnej spółki w okresie od października do grudnia ub.r. wyniosła 41,3 mln zł, o 62,6 proc. więcej niż rok wcześniej, a zysk netto uplasował się na poziomie 17,2 mln zł, czyli aż o 77,3 proc. wyższym niż rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Autor:po

KOMENTARZE(21)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas