Internet2016-01-26
11

Agora za 8,5 mln zł kupiła 53 proc. udziałów Goldenline

Agora za 8,48 mln zł nabyła 53 proc. udziałów firmy zarządzającej serwisem społecznościowym o pracy Goldenline.pl, której 36 proc. udziałów ma już od czterech lat. - Rozwiązania proponowane przez tę spółkę to doskonałe uzupełnienie oferty serwisu Gazetapraca.pl - podkreśla Paweł Wujec, dyrektor segmentu internetowego w Agorze.

W wyniku transakcji zawartej w poniedziałek Agora ma 178 udziałów spółki GoldenLine stanowiące 89 proc. jej kapitału zakładowego. 36 proc. jej udziałów Agora kupiła za 11,52 mln zł pod koniec 2011 roku.

- Zdecydowaliśmy się na zwiększenie naszego zaangażowania w GoldenLine, gdyż rozwiązania proponowane przez tę spółkę to doskonałe uzupełnienie oferty serwisu Gazetapraca.pl. Z jednej strony dajemy użytkownikom możliwość przeglądania rozbudowanej bazy ofert pracy i profili pracodawców, a z drugiej - umożliwimy rekruterom dostęp do największej wyszukiwarki kandydatów aktywnie i pasywnie poszukujących pracy, a także narzędzi marketingowych oraz z zakresu employer brandingu - zapowiada Paweł Wujec, dyrektor segmentu internetowego w Agorze.

Goldenline.pl to serwis rekrutacyjno-społecznościowy, który oferuje użytkownikom dostęp do narzędzi wspierających rozwój kariery zawodowej, a pracodawcom ułatwia prowadzenie rekrutacji. - Silne zaangażowanie Agory w GoldenLine to szansa nie tylko na umocnienie naszej pozycji lidera w kategorii Praca w polskim internecie, ale także na zwiększenie skali działalności i tym samym zaoferowanie naszym klientom pełnego pakietu rozwiązań z zakresu rekrutacji oraz employer brandingu - przekonuje Karol Traczykowski, prezes GoldenLine.

Traczykowski pozostanie prezesem spółki, w związku z przejęciem udziałów nie przewidziano też żadnych innych zmian w jej zarządzie.

W najbliższym czasie Agora przeniesie do spółki GoldenLine swoje Centrum Kompetencyjne Praca, które zajmuje się prowadzeniem serwisu Gazetapraca.pl, sprzedażą reklam i ogłoszeń dotyczących pracy we wszystkich mediach Agory oraz realizacją usług związanych z budowaniem marki pracodawcy. - Skuteczne połączenie potencjału serwisu GazetaPraca.pl, skierowanego do kandydatów aktywnie poszukujących pracy oraz serwisu rekrutacyjno-społecznościowego GoldenLine.pl, który specjalizuje się w rekrutacji kandydatów pasywnych z siłą reklamową mediów Grupy Agora pozwoli w opinii zarządu spółki walczyć o wzmocnienie pozycji na atrakcyjnym i szybko rosnącym rynku usług rekrutacyjnych i z zakresu employer branding, co w dłuższym terminie powinno mieć pozytywny wpływ na przychody osiągane przez Agorę - ocenia wydawca w komunikacie giełdowym.

W listopadzie ub.r. Goldenline.pl zanotowało 1,96 mln użytkowników, Gazetapraca.pl - 747,7 tys. użytkowników i 5,1 mln odsłon, a wszystkie strony Grupy Gazeta.pl - 12,38 mln użytkowników i 886,1 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki serwisów tematycznych).

Autor:tw

Więcej informacji:Goldenline, Agora, Gazeta.pl, Paweł Wujec

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas