Internet2020-03-09
10

Agora zamknęła serwis Gazetapraca.pl, stawia na Goldenline.pl

Serwis z ogłoszeniami o pracy Gazetapraca.pl został zamknięty przez Agora. Firma skupia się na rozwoju swojej drugiej platformy o tej tematyce - Goldenline.pl.

Obecnie adres Gazetapraca.pl przekierowuje na Goldenline.pl.

W ostatnich latach Gazetapraca.pl notowała niewielką odwiedzalność - według badania Gemius/PBI w sierpniu 2018 roku miała 172,8 tys. użytkowników i 354,9 tys. odsłon, a w styczniu br. już tylko 71,4 tys. użytkowników. Dla porównania, w styczniu 2013 roku zanotowała 1,27 mln odwiedzających i 21,09 mln odsłon, a w styczniu 2015 roku - 1,13 mln użytkowników i 8,75 mln odsłon.

Pod marką Gazetapraca.pl w latach 2011-2016 w poniedziałkowych wydaniach „Gazety Wyborczej” ukazywał się dodatek z ogłoszeniami o pracy, wcześniej zatytułowany po prostu „Praca”.

Odpisy Agory dot. wyników Goldenline

W styczniu br. Agora dokonała odpisu aktualizującego wartość aktywów jej spółki zależnej Goldenline do ich szacowanej wartości odzyskiwalnej. Podano, że w konsekwencji wynik netto Agory w czwartym kwartale ub.r. w ujęciu jednostkowym zmaleje o ok. 11,2 mln zł, a w ujęciu skonsolidowanym o ok. 6,5 mln zł.

Natomiast w lutym ub.r. Agora dokonała innego odpisu dotyczącego Goldenline, w związku z nim jednostkowy wynik netto Agory w czwartym kwartale 2018 roku zmalał o ok. 9 mln zł, a w wynik netto całej grupy kapitałowej Agora - o 5,6 mln zł.

Agora pod koniec 2011 roku za 36 proc. udziałów Goldenline zapłaciła 11,52 mln zł, a na początku 2016 roku za 8,48 mln zł przejęła dalsze 53 proc. udziałów.

W trzecim kwartale ub.r. grupa kapitałowa Agora w ujęciu skonsolidowanym zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży o 13,3 proc. do 293,3 mln zł oraz 3,1 mln zł straty netto. Mocno wzrosły przychody firmy z kin Helios, AMS prasy i Next Film, a duży spadek nastąpił w pionie poligraficznym.

Segment internetowy Agory w pierwszych trzech kwartałach ub.r. zanotował wzrost przychodów o 6,2 proc. do 134,3 mln zł oraz spadek zysku EBITDA z 16,3 do 15 mln zł. Strony i aplikacje internetowe firmy w styczniu br. miały 16,67 mln użytkowników, 606 mln odsłon oraz 7 minut i 57 sekund średniego dobowego czasu korzystania przez odwiedzającego (według badania Gemius/PBI).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Z końcem ub.r. z Agorą pożegnał się szef pionu internetowego Paweł Wujec (w lutym został prezesem firmy marketingu internetowego K2), jego obowiązki przejęli Jakub Bojan i Barbara Rudnicka.

Autor:tw

Więcej informacji:Agora, Gazetapraca.pl, Goldenline.pl

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas