Internet2016-08-02
22

Agora zamyka serwis Foch.pl, użytkowniczki protestują. „Czas skupić się na innych projektach”

Z początkiem sierpnia Agora postanowiła zamknąć kobiecy serwis blogowy Foch.pl. Wydawca zakończy też współpracę z całym zespołem tworzącym platformę. - Foch.pl to ambitny produkt, wyraźnie wyróżniający się na rynku. Decyzja o jego zamknięciu podyktowana była kwestiami biznesowymi - wyjaśnia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Anna Gumkowska, dyrektor segmentu lifestylowego w Gazeta.pl.

Informację o decyzji wydawcy likwidującej Foch.pl podały na stronie dziennikarki serwisu. Zapowiedziały jednocześnie, że będą nadal tworzyły zespół i zasugerowały, że stworzą nowy projekt podobny do Foch.pl.

Foch.pl został uruchomiony przez Agorę w kwietniu 2013 r. jako serwis blogowy o tematyce lifestyle’owej skierowany głównie do kobiet. Redaktorem naczelnym serwisu była Katarzyna Nowakowska.

W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Anna Gumkowska, dyrektor segmentu lifestyle w Gazeta.pl, nie podaje konkretnych przyczyn zamknięcia serwisu.

- Foch.pl to ambitny produkt, wyraźnie wyróżniający się na rynku – podkreśla Anna Gumkowska. - Decyzja o jego zamknięciu podyktowana była kwestiami biznesowymi. Tego typu decyzje są naturalnym elementem zarządzania biznesem, który pozwoli nam dalej rozwijać się i inwestować w rozwój. Użytkownicy serwisów lifestyle’owych Gazeta.pl nadal będą mieli dostęp do treści premium. Pracujemy obecnie nad sfinalizowaniem planów w tym obszarze - zapowiada Gumkowska.

Jednocześnie ujawnia, że wszystkie treści, które powstały na Foch.pl będzie można znaleźć od września w serwisie Kobieta.Gazeta.pl. Z jej zapowiedzi wynika też, że wszystkie autorki związane z Foch.pl stracą pracę u wydawcy.

- W zespole pionu internet na stałe zatrudnione były dwie redaktorki serwisu Foch.pl - w związku z jego zamknięciem zakończyliśmy z nimi współpracę. Większość materiałów w serwisie była tworzona w oparciu o współpracę z autorkami zewnętrznymi - wyjaśnia Gumkowska.

Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. Foch.pl zanotował 444,4 tys. realnych użytkowników i 1,11 mln odsłon. W ostatnich latach zasięg serwisu był stabilny, wynosił ok. 2 proc. - w czerwcu br. było to 1,87 proc., rok wcześniej - 1,8 proc., a w czerwcu 2014 r. - 1,92 proc. W ciągu ostatniego roku najlepszy wynik - 2,53 proc. - witryna osiągnęła w sierpniu ub.r., a najgorszy - 1,63 proc. - w listopadzie ub.r.

Po ujawnieniu informacji o zamknięciu Foch.pl na facebookowym fanpage’u serwisu pojawiły się protesty i komentarze czytelników. Z jednej strony chwalili oni Foch.pl, z drugiej zaś nie kryli swojej niechęci do Agory za decyzję o likwidacji platformy.

Na pretensje i oskarżenia internautów odpowiedział na Facebooku Paweł Stremski, dyrektor programowy i wydawniczy Gazeta.pl.

- Na FB pojawiły się już wpisy, które hejtują Agorę za zamykanie fajnego serwisu - zauważył Paweł Stremski w swoim poście. - Nie róbcie tego. To bez sensu. Agora Focha wymyśliła, zrobiła, dała przestrzeń do działania przez trzy lata. Teraz czas skupić się na innych istniejących i rokujących projektach oraz szukać nowych pomysłów. Może niektóre z nich też polubicie. Tak to działa. A znajomym narzekaczom przypomnę tylko - karma wraca. Robienie mediów jest trudne. A to jest ten najtrudniejszy moment. Otrzepujemy się i jedziemy dalej - zapowiedział Stremski.

Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. strony Grupy Gazeta.pl zanotowały 15,76 mln realnych użytkowników i 690,3 mln odsłon.

Autor:ps

KOMENTARZE(22)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas