Prasa2013-10-24
5

Agora zmienia “Dom & Wnętrze” na bardziej lifestylowy magazyn

Shutterstock.comShutterstock.com

29 października br. ukaże się listopadowy numer miesięcznika “Dom & Wnętrze” (Agora) i zarazem pierwszy w zupełnie nowej odsłonie. Tytuł zostanie poszerzony o tematykę lifestylową - podróże i kulinaria, a także miejski design.

“Dom & Wnętrze” wydawany jest od 22 lat, ale w portfolio Agory znajduje się od maja br. Spółka kupiła tytuł od wydawnictwa Edipresse Polska za 3 mln zł (więcej na ten temat). - Przez kilka miesięcy zespół graficzno-redakcyjny pracował nad nową koncepcją i makietą pisma - mówi Bogusława Kotowska, wydawca miesięcznika.

Po zmianach tytuł stanie się bardziej lifestylowy i poszerzy tematykę o treści dotyczące m.in. miejskiego designu. - Design to nie tylko dom i mieszkanie, ale także miejsca w mieście, gadżety i moda - podkreśla Rogala. W magazynie pojawią się m.in. fotoreportaże kulinarne czy rubryka o podróżach. Na łamach znajdą się też komentarze ekspertów.

“Dom & Wnętrze” będzie mieć też trzech stałych felietonistów. Zostali nimi architekt Kuba Szczęsny, krytyk sztuki i były redaktor naczelny “Art & Business” Bogusław Deptuła (pisać będzie felietony kulinarne) oraz Kazimiera Szczuka (pisać będzie o książkach).

Mocną strona nowego “Domu & Wnętrza” mają być zdjęcia. - Sesje wykonywane będą tylko dla nas, w piśmie nie będzie zdjęć katalogowych - zapowiada Rogala. Miesięcznik zyska też nową, dynamiczną szatę graficzną, zmieni się też jego format i papier na bardziej luksusowy.

Objętość magazynu zostanie zwiększona do 196 stron (ostatnio liczył 114 stron). Wydawca nie planuje na razie zmiany ceny miesięcznika, która wynosi 11,90 zł.

Jak zapowiada Katarzyna Kolanowska, dyrektor wydawnicza czasopism Agory, listopadowe wydanie “Dom & Wnętrze” ukaże się w trzykrotnie zwiększonym nakładzie (według ZKDP nakład w I półroczu br. wynosił ponad 30 tys. egz.). Nie ujawnia jednak, jakie są oczekiwania wydawnictwa względem sprzedaży. W przyszłym tygodniu tytuł pojawi się też w wersji elektronicznej na tablety.

Agora liczy, że po poszerzeniu tematyki pisma, zwiększy się również grono marketerów i do tytułu trafią też reklamy np. kosmetyków czy samochodów.

Pierwszy numer odmienionego miesięcznika wspierać będzie kampania reklamowa prowadzona w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych i radiowych, kinach (Helios, Cinema City i Multikino), w prasie (“Gazeta Wyborcza” i jej dodatki, czasopisma Agory), w internecie (Gazeta.pl i Wp.pl, ipla, TVN Player) i na nośnikach reklamy zewnętrznej AMS (w tym - ekrany CityINFOtv w warszawskim metrze). Za zakup mediów oraz kreację odpowiada dział marketingu „Gazety Wyborczej” i Czasopism Agory, produkcją spotów zajęła się agencja Bardzo.

Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem pisma “Dom & Wnętrze” w I półroczu br. wyniosła zaledwie 7 632 egz., podczas gdy rok wcześniej było to jeszcze 10 371 egz. (więcej na ten temat).

Autor:pp

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas