Prasa2020-06-26
13

Akcja „Gazety Wyborczej” zachęca mieszkańców miast do głosowania. Do wygrania 100 tys. zł na reklamę i 10 tys. e-prenumerat

„Gazeta Wyborcza” (Agora) rusza w piątek, 26 czerwca, z akcją „Wyborcza Stolica Polski” zachęcającą do głosowania w wyborach prezydenckich. Redakcja nagrodzi miejscowość, w której odnotowana zostanie najwyższa frekwencja. Jej samorząd otrzyma 100 tys. zł na kampanię reklamową, a mieszkańcy - 10 tys. prenumerat cyfrowych dziennika.

Akcja zostanie opisana w piątek we wszystkich tygodnikach lokalnych "Gazety Wyborczej", które dodatkowo zaprezentują ją też na swoich okładkach. „W niedzielę idź i głosuj. Zmobilizuj bliskich, znajomych, sąsiadów i powalcz, by w wyborach prezydenckich twoje miasto pobiło rekord frekwencji” - w ten sposób redakcja "Gazety Wyborczej" namawia do oddania głosu w wyborach prezydenckich.

- Dzięki redakcjom lokalnym "Gazety Wyborczej" w ponad 20 polskich miastach na co dzień słyszymy, jak ważny dla naszych czytelników jest udział w wyborach. Postanowiliśmy dołożyć do tego element rywalizacji i zorganizować wyścig o miano Wyborczej Stolicy Polski. Codziennie na łamach krajowych i lokalnych będziemy pokazywać przykłady mobilizacji mieszkańców miast. Nagłośnimy też inne kampanie profrekwencyjne, m.in. prowadzone przez samorządy - mówi Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej", szef redakcji lokalnych.

Dziennik przyzna tytuł Wyborczej Stolicy Polski temu miastu, w którym frekwencja w najbliższą niedzielę okaże się najwyższa. W rankingu uwzględnionych zostanie 380 miast, które są siedzibami powiatów. Jeśli wybory nie rozstrzygną się w głosowaniu 28 czerwca, redakcja weźmie pod uwagę wynik frekwencyjny z obu tur głosowania.

Zwycięski samorząd otrzyma od "Gazety Wyborczej" wakacyjną kampanię promocyjną wartą 100 tys. zł. Będzie ją można wykorzystać np. do zaprezentowania ciekawych i wartych odwiedzenia atrakcji turystycznych. Natomiast mieszkańcy będą mogli skorzystać ze 10 tys. subskrypcji treści Wyborcza.pl - prenumerat Premium na 3 miesiące.

Akcję wspiera autopromocja na łamach "Gazety Wyborczej" i w serwisie Wyborcza.pl, a także na profilach dziennika w mediach społecznościowych - na profilu "Gazety Wyborczej" i profilach wydań lokalnych.

Według danych ZKDP w pierwszym kwartale br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 78 157 egz., o 14,6 proc. mniej niż rok wcześniej. W drugiej połowie kwietnia Agora podała, że z oferty korzystało 240 tys. użytkowników, o 22 tys. więcej niż miesiąc przedtem.

Autor:jk

KOMENTARZE(13)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas