Reklama2022-11-08
1

Akcja KPH promująca Tęczowy Piątek z rekordowym zasięgiem w mediach

Warszawa, fot Luka Łukasiak dla KPHWarszawa, fot Luka Łukasiak dla KPH

Działania Kampanii Przeciw Homofobii promujące Tęczowy Piątek w jeden dzień dotarła potencjalnie do 17,875 mln osób w całej Polsce - wylicza organizacja.

Tęczowy Piątek to  coroczne święto, które celem jest okazanie wsparcia młodzieży LGBT+. Jeden dzień w roku, kiedy potrzeby młodych osób LGBT+ stawiane są w centrum uwagi całego kraju. Święto, które dla młodzieży stanowi pretekst, by zamanifestować to, kim jest, a dorosłym daje możliwość pokazania, że stoją za młodymi murem. Zgodnie z wynikami badań przeprowadzonymi przez KPH we współpracy z Centrum Badań nad Uprzedzeniami UW aż 65 proc. młodzieży LGBT+ w Polsce doświadczyło przemocy, a 75 proc. z nich miewa myśli samobójcze. Co 10 młoda osoba LGBT+ została wyrzucona z domu. Spada też liczba akceptujących je rodziców.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/facebook-wsparcie-lgbt-na-wyciagniecie-reki-kampania-przeciw-homofobii ##

657 250 odtworzeń w 24h na Instagramie

Głównym medium społecznościowym, w którym publikowano materiały dot. Tęczowego Piątku był Instagram. O wyborze tego kanału komunikacji zadecydowała młodzież, z którą konsultowana była kampania.

Poza Instagramem KPH, który wygenerował 260 tys. odtworzeń, spot pojawił się Instagramie u 11 osób bohaterskich generując 105 250 odtworzeń oraz na kontach 9 patronów medialnych z wynikiem 292 tys. odtworzeń - przy zerowym budżecie na reklamę w social mediach.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Kampania Przeciw Homofobii (@kph_official)

Tęczowy Piątek to jednodniowe święto, a to wiąże się z dużym wyzwaniem, jeżeli chcesz dotrzeć w 24h do jak największej liczby osób przy budżecie na reklamę w sieci wynoszącym równo 0 zł. Stąd pomysł, aby wideo umieścić nie tylko na Instagramie KPH, ale również na kontach osób bohaterskich i patronów medialnych. W ten sposób udało nam osiągnąć 657 250 odtworzeń na Instagramie zaledwie w dobę – opisuje kulisy kampanii Cecylia Jakubczak z KPH odpowiedzialna m.in. za strategię komunikacyjną kampanii.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/polska-traktuje-osoby-lgbt-najgorzej-w-unii-europejskiej ##

Wśród osób bohaterskich, które można zobaczyć w spocie „Jesteś okej!”, znalazły się: finalistka Top Model Julia Sobczyńska, obserwowana na TikToku przez blisko 2 mln osób Izabela Zabielska, złota medalistka mistrzostw świata Katarzyna Zillmann, znani z teatru i telewizji Anu Czerwiński, Maciej Łączyński, Arkadiusz Studziński i Helena Urbańska, stand-uperka Ola Petrus, rysowniczka Aleksandra Herzyk, fotograf Mateusz Jaskot oraz działający w sieci Kacper Potępski, Dominika – Stewunia – Olejnik, Arloh Wat, Tomek Gregorczyk i Karolina Jasińska, czyli Kimiko Hime.

Telebim w centrum Warszawy i akcja w social mediach

Tegoroczna kampania Tęczowego Piątku wyszła poza Internet. 28 października przy Rondzie Dmowskiego) przez cały dzień, 24 razy na godzinę wyświetlane były główne hasła kampanii, czyli „Jesteś okej!”i „Będzie dobrze!”, nazwa akcji czyli „Tęczowy Piątek”  oraz skrócona, 30 sekundowa wersja spotu.

Billboard KPH Katowice, fot. Dawid Halimoniuk

Zgodnie z danymi  firmy Metro Media, która obsługuje telebim, w ciągu jednego dnia materiały emitowane na tym konkretnym nośniku reklamowym docierają do 266 tys. osób. Na telebimie KPH się nie zatrzymało. W tzw. outdoorze pojawiło się 3000  plakatów i billboardy w miastach całej Polski, tj. w Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Warszawie, Wrocławiu, Szczecinie i Świętochłowicach.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/greta-burzynska-sylwia-chutnik-marta-ciastoch-dzien-widocznosci-lesbijek-kampania-przeciw-homofobia ##

Kampania docierała też do szerokozasięgowych mediów ogólnopolskich. Jak podaje KPH, Łączna liczba publikacji dot. Tęczowego Piątku, które opublikowano tylko 28 października wyniosła 2.855 publikacji w telewizji, radiu, prasie, Internecie i mediach społecznościowych, co dało 17,875 mln dotarcia w kraju zamieszkałym przez około 37,780 mln ludzi.

Dodatkowo, hasztag #TęczowyPiątek 28 października trendował na Twitterze trafiając na listę 10 najbardziej popularnych hasztagów w Polsce.

Autor:jd

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas