Koniec środowej sesji na giełdzie przyniósł Facebookowi kolejny wzrost ceny akcji. Jest to jak dotąd najlepszy wynik od momentu debiutu na Wall Street.
Minione tygodnie przyniosły Facebookowi 74-procentowy wzrost cen akcji. Przed zamknięciem sesji w środę 11 września firmie udało się przekroczyć cenę z debiutu giełdowego, a więc 45 dolarów.
Początkowo w ofercie publicznej akcje największego na świecie serwisu społecznościowego były sprzedawane w ofercie publicznej po 38 dolarów. Szybko jednak ta cena spadła i jesienią ub.r. wyniosła 18 dolarów. Było to przyczyną nieoczekiwanie słabych wyników finansowych.
Sytuacja zmieniła się w momencie ogłoszenia rezultatów za II kwartał br. Wówczas przychody Facebooka wyniosły 1,8 mld dolarów, co jest wynikiem lepszym o 53 proc. niż przed rokiem (zobacz szczegóły). Serwis mógł pochwalić się również zyskiem na poziomie 333 mln dolarów. Dla porównania w analogicznym okresie 2012 r. odnotowano stratę.
Zdaniem analityków, szczególnie istotne jest odnajdywanie się Facebooka w nowej, mobilnej rzeczywistości. W II kwartale br. 40 proc. przychodu generowały reklamy na smartfonach i tabletach.
Facebook w ostatnich tygodniach zapowiedział również używanie danych użytkowników podczas wyświetlania reklam, co miało zwiększyć ich skuteczność (przeczytaj o tym więcej). Wstrzymano się jednak z realizacją tego przedsięwzięcia, z uwagi na wątpliwości dotyczące wykorzystywania wizerunku najmłodszych internautów posiadających konto w serwisie, w wieku 13-17 lat (zobacz szczegóły).