Biznes2018-04-25
1

Aflofarm liderem wydatków reklamowych. Natur Produkt Zdrovit i Eur-Net z największym wzrostem po I kwartale br.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W pierwszym kwartale br. najwyższy wzrost wydatków na reklamy w mediach względem tego samego okresu roku ub. zanotowały Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa. Wydatki lidera, czyli Aflofarm Farmacja Polska były porównywalne do tych sprzed roku. Mniej na promocję wydał koncern motoryzacyjny Volkswagen Group Polska.

Media tradycyjne (bez internetu) zarobiły w I kwartale br. na reklamach blisko 7,1 mld zł. Było to 6,8 proc. więcej w porównaniu do I kwartału 2017 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, bez rabatów).

Największym reklamodawcą pozostaje niezmiennie firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w kwocie 573,3 mln zł. Dynamika inwestycji w reklamę tej firmy mocno wyhamowała, bo tegoroczne wydatki są niemal porównywalne do tych sprzed roku.

Drugie miejsce na reklamowym podium zajmuje Lidl Polska, który zainwestował w mediach 168,2 mln zł, czyli 14,4 proc. więcej niż przed rokiem.

Trzecia lokata należy z kolei do Natur Produkt Zdrovit z wydatkami w wysokości 159,8 mln zł -  o 62,6 proc. większymi niż w I kwartale ub.r.

Spośród pozostałych z czołówki tych największych na polskim rynku znaczny wzrost nakładów na reklamę notuje również Euro-Net Warszawa. Ta firma zwiększyła je w skali roku o 50,3 proc. - z 65,6 do 98,6 mln zł.

O 24,4 proc. wzrosły rok do roku wydatki firmy Terg (do 125,2 mln zł) i o 23,5 proc. - wydatki firmy Metro Group (do 94,6 mln zł).

10,4 proc. więcej zarobiły media na reklamach USP Zdrowie (144,2 mln zł) i 9 proc. więcej na reklamach Orange Polska (89,7 mln zł). Z kolei Ferrero Polska zwiększyło inwestycje na promocje swoich marek o 2,3 proc. - z 98,9 do 101,2 mln zł.

Jedyną formą z grona 10 największych reklamodawców, która w porównaniu do I kwartału ub.r. zmniejszyła wydatki reklamowe jest Volkswagen Group Polska (importer samochodów Skoda, Audi, Volkswagen). Zredukowała je o 8,7 proc. - z 102,4 do 93,5 mln zł.

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas