Facebook zapowiedział kolejną aktualizację algorytmu, która ma przełożyć się na znacznie mniejszą widoczność postów mających formę tekstu zamieszczanych na fanpage’ach.
Facebook twierdzi, że linki publikowane na stronach firm i marek generują większe zaangażowanie ze strony użytkowników, a także zapewniają lepsze wrażenia wizualne. Tymczasem posty, w których zawarto jedynie sam tekst mają odwrotny skutek.
Serwis przytoczył jednocześnie badanie sugerujące, że im więcej tekstowych aktualizacji statusu swoich znajomych widzą użytkownicy w strumieniu, tym chętniej sami publikują własne. Eksperymenty związane ze zmianami w algorytmie wykazały, że liczba nowych postów mogła w rezultacie rosnąć o nawet 9 mln każdego dnia. W oficjalnym komunikacie zapowiedziano, że niebawem tego typu treści od znajomych będą pojawiać się w strumieniach częściej.
Reguła ta nie sprawdza się jednak w przypadku fanpage’ów. W związku z tym, widoczność statusów tekstowych ma zostać tutaj zmniejszona. Zamiast tego serwis zapowiedział wprowadzenie poprawek w algorytmie odpowiadającym za wyświetlanie linków do zewnętrznych witryn internetowych w strumieniach fanów.
Facebook w ostatnich tygodniach zapowiedział już jedną aktualizację algorytmu, w wyniku której bardziej faworyzowane miały być wartościowe treści zamiast memów i innych śmiesznych obrazków (więcej na ten temat).