Facebook zapowiedział, że wprowadzi kolejne zmiany w algorytmie serwisu. Mają one spowodować, że bardziej widoczne w "Aktualnościach" staną się wpisy prowadzące do stron internetowych który szybko się uruchamiają. Z kolei witryny ładujące się powoli spadną na dalsze pozycje w Newsfeedzie.
Jak wyjaśnia Facebook w komunikacie szybkość uruchamiania się stron internetowych jest jednym z kluczowych elementów wpływających na ich popularność wśród użytkowników. Według przytoczonych przez firmę badań aż 40 proc. internautów opuszcza konkretną witrynę jeśli uruchamia się ona z opóźnieniem przekraczającym 3 sekundy.
Zgodnie z tymi trendami Facebook zapowiada dokonanie kolejnych zmian w swoim algorytmie (ostatnie modyfikacje służące walce z fake newsami i clickbaitem wprowadzono na początku lipca br.).
W ciągu kilku nadchodzących miesięcy w Aktualnościach na kontach użytkowników wyższe pozycje osiągną wpisy zawierające linki do stron, które uruchamiają się szybko i sprawnie. Facebook zastrzega że algorytm decydujący o wyróżnieniu takich treści w Newsfeedzie będzie uwzględniał szereg czynników, wśród nich m.in. aktualną szybkość połączenia użytkownika z siecią.
Facebook zaznacza, że w większości wypadków wydawcy stron internetowych nie dostrzegą różnic w obecnym i przyszłym ich pozycjonowaniu w Aktualnościach. Może się jednak zdarzyć że treści zawierających linki do stron które ładują się powoli staną się mniej widoczne na kontach użytkowników.
Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2017 roku 9,32 mld dol., firma zanotowała zysk netto w wysokości 3,89 mld dol., a liczba użytkowników przekroczyła 2 mln.