Kultura2022-10-03
3

Alisa Bowen prezesem Disney+

Alisa Bowen objęła stanowisko nowo utworzone stanowisko CEO platformy streamingowej Disney+.

Dotychczas za działania Disney+ odpowiadał szef The Walt Disney Company Bob Chapek. Koncern wydzielił osobne stanowisko CEO platformy w związku z planowanym uruchomieniem pakietów reklamowych.

Alisa Bowen będzie ściśle współpracowała z regionalnymi liderami w Kanadzie, Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA), w Azji i Ameryce Łacińskiej oraz nadzorowała ich pracę.

Sama będzie podlegać Michaelowi Paullowi, szefowi działu direct to consumer w Disney Media Entertainment & Distribution.

Bowen w Disney od 2017 roku

Nowa szefowa Disney+ dołączyła do koncernu medialnego w 2017 roku w rolu SVP, Digital Media i CTO ds. spraw międzynarodowych operacji biznesowych. Była odpowiedzialna za cyfrową transformację treści Disneya w całym regionie EMEA, Azji i Pacyfiku oraz w Ameryce Łacińskiej.

Przed pracą w Disneyu Bowen pełniła funkcję CTO w News Corp Australia, gdzie była odpowiedzialna za strategię transformacji cyfrowej, w tym przejście na cyfrowe modele biznesowe oparte na subskrypcji oraz wprowadzenie nowych ofert reklamy cyfrowej. Ma wieloletnie doświadczenie w pracy z produktem, działalnością operacyjną i zarządzeniem w organizacjach medialnych.

Disney+ szykuje się do wprowadzenia pakietów reklamowych. Począwszy od 8 grudnia w USA, Disney+ z reklamami będzie kosztował 7,99 dolarów miesięcznie - obecnie jest to cena za dostęp do serwisu bez reklam. Cena Disney+ bez reklam wzrośnie o 38 proc. (3 dolary miesięcznie) do 10,99 dol.

Uruchomiona w 2019 roku platforma Disney+ jest już dostępna na 154 rynkach na całym świecie, na koniec trzeciego kwartału w roku fiskalnym 2022 miała 152,1 mln subskrypcji. W Polsce serwis działa od czerwca br.

Wszystkie platformy Disneya miały łącznie 221,1 mln subskrybentów, wobec 173,7 mln przed rokiem. W efekcie tego wzrostu pierwszy raz wyprzedziły Netflixa, za którego po dwóch spadkowych kwartałach na koniec czerwca płaciło 220,7 mln użytkowników.

Do Disneya należą też dwie inne platformy streamingowe: sportowy ESPN+ (na początku lipca miał 22,8 mln subskrybentów) i Hulu (46,2 mln, z czego 4 mln korzystających z pakietu obejmującego też usługę telewizyjną).

Obecnie Disney+ jest dostępny m.in. w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Nowej Zelandii, Puerto Rico, Belgii, Danii, Finlandii, Islandii, Luksemburgu, Norwegii, Szwecji, Portugalii, Austrii, Francji, Hiszpanii, Indiach, Indonezji, Irlandii, Japonii, Monako, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Włoszech.

Autor:jd

Więcej informacji:Alisa Bowen, Disney+, Disney

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas