Internet2017-02-24
31

Allegro.pl zmieni wygląd ofert: więcej parametrów, nowy edytor, do 8 zdjęć (wideo)

Serwis Allegro.pl zaczyna wprowadzać zmiany w wyglądzie stron z ofertami m.in. nowy edytor zamiast szablonów HTML, oddzielenie warunków oferty od opisu przedmiotów i więcej obowiązkowych parametrów. Modyfikacje zostały przygotowane głównie z myślą o internautach mobilnych.

Od kwietnia br. sprzedający będą mogli korzystać z edytora, który docelowo zastąpi szablony HTML. Warunki oferty zostaną oddzielone od opisu przedmiotu i znajdą się w odrębnych sekcjach: Dostawa, Płatność, Gwarancja, Reklamacje, Zwroty, O sprzedającym.

Ponadto zwiększona zostanie liczba obowiązkowych parametrów w ofercie. Do każdej będzie można dodać osiem zdjęć (z wyjątkiem niektórych kategorii: Samochody, Motory i quady oraz Nieruchomości, gdzie limit będzie wynosił 16 fotografii). Od początku lutego br. wszystkie zdjęcia muszą spełniać nowe standardy, które ogłoszono w połowie ub.r. Oprócz fotografii w ofercie będzie można zamieścić klip wideo film (z YouTube’a lub Vimeo) oraz plik PFD (np. certyfikat czy schemat działania).

Z kolei od lipca br. w opisach oferty pojawią się informacje na temat punktów odbioru osobistego (jednego lub kilku) wraz z adresem - o ile sprzedający umożliwia odbiór osobisty.

Wszystkie te zmiany mają zwiększyć przejrzystość platformy Allegro.pl i intuicyjność w korzystaniu z niej. Dzięki nowemu edytorowi opis oferty będzie wyświetlany w taki sam sposób na wszystkich urządzeniach: zarówno komputerach, jak też smartfonach i tabletach.

Zmiany będą wprowadzane stopniowo do końca przyszłego roku. Będą dotyczyć m.in. 100 tysięcy firm handlujących na Allegro.

- Znamy potrzeby naszych klientów i wiemy, jak ważne jest dla nich poczucie dokonania dobrego wyboru. W efekcie wprowadzanych zmian kupujący nie tylko otrzymają kompleksowe informacje na temat produktu, ale przede wszystkim będą mogli łatwo porównać warunki interesujących ich ofert i dokonać zakupu, niezależnie od urządzenia z jakiego korzystają czy miejsca, w którym przebywają - opisuje Piotr Szybiak, dyrektor technologiczny i członek zarządu Allegro. - Allegro przeszło długą drogę: od popularnego serwisu aukcyjnego do profesjonalnej platformy handlowej. Nowy opis oferty to kolejny element tej transformacji. Wiemy, że wiele pracy czeka firmy handlujące na naszej platformie, dlatego zmiana będzie wprowadzana etapami i potrwa rok - dodaje.

Zmiany wprowadzono m.in. z uwagi na rosnącą popularność Allegro na urządzeniach mobilnych. Serwis podaje, że prawie połowa ruchu w nich jest wykonywana na smartfonach i tabletach. Ponadto według badania przeprowadzonego przez platformę pokazało, że aż 35 proc. kupujących nie znajduje wszystkich istotnych informacji o warunkach oferty (np. gwarancji czy zwrocie), a 38 proc. ma trudności z wyborem produktu

Według badania Gemius/PBI w styczniu br. Allegro.pl zanotowało 15,97 mln realnych użytkowników i 1,76 mld odsłon, w tym na komputerach - 12,28 mln użytkowników i 1,31 mld odsłon, a na smartfonach i tabletach - 9,2 mln użytkowników i 452,7 mln odsłon, natomiast aplikacja mobilna serwisu miała 2,86 mln użytkowników.

W październiku ub.r. Allegro.pl i Ceneo.pl zostały sprzedane przez Naspers za 3,25 mld dolarów funduszom inwestycyjnym Cinven, Permira i Mid Europa.

Autor:tw

Więcej informacji:Allegro.pl, edytor

KOMENTARZE(31)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas