Biznes2020-02-26
2

Pierwszy samoobsługowy wielkopowierzchniowy sklep Amazona już otwarty (wideo)

We wtorek koncern Amazona otworzył w Seattle pierwszy wielkopowierzchniowy i całkowicie samoobsługowy supermarket. Zakupy w nim wykonywane są bez udziału kas - umożliwia to oprogramowanie, które przy wyjściu automatycznie obciąża konta klientów za zakupy.

Amazon Go Grocery to pierwszy bezkasowy i bezgotówkowy supermarket

Nowa placówka Amazon Go Grocery została otwarta w dzielnicy Capitol Hill w Seattle w północno-zachodnim stanie Waszyngton. Jest cztery razy większa od pierwszego tego typu sklepu udostępnionego klientom, także w Seattle, dwa lata temu.

W ofercie sklepu znajduje się szeroki asortyment spożywczy i przemysłowy (ok. 5 tys. produktów – w tym również karma dla zwierząt, artykuły gospodarstwa domowego). Nie ma jednak stoisk z produktami na wagę, jak np. mięsa czy wędliny. Wszystkie produkty są paczkowane. Jest to podyktowane zastosowaną w nowej placówce technologią. Tu klienci nie muszą stać w kolejkach do kas samoobsługowych. Zakupy odbywają się bowiem bez udziału kas i kasjerów.

Wymagana aplikacja Amazon Go

Zastąpiono to systemem kamer i czujników oraz oprogramowaniem, które przy wyjściu automatycznie obciąża konta klientów.  Klienci tego sklepu przed wejściem do niego po raz pierwszy muszą zainstalować na smartfonie aplikację Amazon Go, po czym zeskanować ją przy bramce prowadzącej do sklepu. Kamery i czujniki rozmieszczone w sklepie odnotowują, co klient wkłada do koszyka.

>>> Amazon wejdzie do Polski w pełnej wersji. "To osłabi pozycję Allegro"

Jeżeli z któregoś towaru klient rezygnuje i odkłada go na półkę, to system automatycznie usuwa go z wirtualnego koszyka klienta.

Zapłata za zakupy jest automatycznie ściągana z karty kredytowej klienta w momencie, kiedy wychodzi on ze sklepu.

Nowo otwarty sklep samoobsługowy Amazon Go Grocery dedykowany jest przede wszystkim mieszkańcom dzielnicy. Pracownicy pobliskich biurowców mogą bowiem korzystać z oferty samoobsługowych sklepów Amazon Go – są to znacznie mniejsze placówki (Amazon w ciągu ostatnich 2 lat otworzył ich w USA 25, m.in. w Nowym Jorku, Chicago).

Po koniec 2019 roku Amazon podał, że jego dochody ze sklepów stacjonarnych, w tym Whole Foods i osiedlowych sklepików Amazon Go, wyniosły 4,4 mld dolarów.

Globalnie Amazon w trzecim kwartale ub.r. zanotował wzrost przychodów ze sprzedaży o 24 proc. do 69,98 mld dolarów oraz spadek zysku netto z 2,88 do 2,13 mld dolarów, co koncern uzasadnił zysk kosztami wprowadzania nowych usług i rozwoju.

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas