Biznes2018-02-02
2

Amazon najcenniejszą marką na świecie, Disney najmocniejszą (top 500)

W najnowszym wydaniu zestawienia Brand Finance Global 500 nastąpiły zmiany w czołówce najcenniejszych i najsilniejszych marek w światowej gospodarce. Pozycję lidera stracił Google, którego zastąpił koncern Amazon. Z kolei Disney powrócił na szczyt zestawienia najsilniejszych marek na świecie.

Raport dotyczący najbardziej wartościowych i mocnych marek jest publikowany przez firmę Brand Finance co roku. Składa się z dwóch części. W pierwszej firmy są oceniane według ich finansowej wartości. Z kolei na ocenę siły marki w drugiej części raportu składa się kilka czynników - kondycja ekonomiczna marki, prognoza jej przychodów oraz lojalność i przywiązanie klientów.

W 2018 r. najcenniejszą marką na świecie okazał się Amazon, którego wartość wzrosła w ciągu roku o 42 proc. ze 106,3 do 150,8 mld dol. Koncern Jeffa Bezosa zostawił w tyle na podium Apple (146,3 mld dol.) oraz Google (120,9 mld dol.), który w ub.r. był liderem rankingu.

W pierwszej 10-tce znalazły się też m.in. Samsung, Facebook, AT&T, Microsoft i Verizon. 8 marek w czołówce rankingu pochodzi z USA, 2 reprezentują gospodarkę azjatycką.

Raport Brand Finance Global 500 wskazuje też, że rok do roku najwięcej na wartości zyskały firmy Wuliangye (o 161 proc.), UQ Communications (140 proc.) oraz Haval (124 proc.). Z kolei największe straty pod tym względem zanotowały Toshiba (43 proc. w dół) oraz Under Armour i Exxon Mobil (po 36 proc.).

Za najsilniejszą markę 2017 r. według punktacji Brand Finance uznano Disneya (92,3 pkt). Koncern powrócił na szczyt zestawienia, bowiem w ub.r. został zdetronizowany przez Lego, które obecnie znajduje się na 6. miejscu.

Tegoroczny ranking Top 500 Brand Finance Global:

 

Autor:ps

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas