Reklama2019-09-20
0

American Airlines przeprosiły władze miasta za spot zapraszający na wódkę do Krakowa (wideo)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Linie lotnicze American Airlines przeprosiły władze Krakowa w oficjalnym piśmie za spot reklamowy, w którym promują połączenia lotnicze tego miasta z Chicago zapraszając do Polski na wódkę.

List z przeprosinami został skierowany do prezydenta Krakowa, Jacka Majchrowskiego. Opublikowano go w czwartek na profilu miasta na Facebooku.

„Serdecznie przepraszamy za to, że mieszkańcy Krakowa mogli poczuć się urażeni naszym filmem zamieszczonym w mediach społecznościowych, anonsującym nowe połączenie. Celem postu było zaangażowanie osób obserwujących nasze kanały społecznościowe i wzbudzenie zainteresowania tak ekscytującym kierunkiem, jakim jest Kraków” - czytamy w liście przewoźnika do władz Krakowa.

Połączenie lotnicze American Airlines z Krakowa do Chicago zostanie uruchomione latem 2020 roku. Przewoźnik już kilka tygodniu temu wyemitował w mediach społecznościowych spot, w którym je promuje (są też inne spoty reklamujące loty z Chicago do Tel-Awiwu, Budapesztu, Pragi i Casablanki).

Każde z nowych połączeń promowane jest innym hasłem zbudowanym na bazie skojarzeń z danym miastem. W klipie występuje Vasu Raja, wiceprezes linii odpowiedzialny za siatkę połączeń. Prezentuje on za pomocą metody ASMR (technika używania dźwięków, które wywołują przyjemne mrowienie połączone z uczuciem relaksu i spokoju) stereotypowe wyobrażenie o nowych destynacjach przewoźnika.

I tak American Airlines zachęca, by odwiedzić plaże w Tel-Awiwie, odbyć rejs po Dunaju w Budapeszcie, odwiedzić targ przypraw w Casablance, obejrzeć spektakl marionetkowy w Pradze i napić się wódki z przyjacielem w Krakowie (lot z Chicago).

Władze Krakowa zaskoczone

Zaskoczone takim sposobem promowania Krakowa były jego władze. Iga Chylicka z biura prasowego Urzędu Miasta Krakowa, odpowiedzialna za tematy kulturalne i turystykę stwierdziła, że specjaliści od reklamy tej linii lotniczej słabo przygotowali się do tego zadania, bo posłużyli się stereotypowymi wyobrażeniami o naszym kraju sprzed lat. Przedstawiciele przewoźnika tłumaczyli z kolei, że spot jest częścią większej kampanii i znacznie więcej informacji na temat Krakowa zamieszczono na stronie internetowej - np. zaproszenie do zwiedzania Wawelu czy spacer po Rynku Głównym. Spot wywołał oburzenie głównie mieszkańców Krakowa. Część z nich chciała wysłać do American Airlines list protestacyjny.

W krótkim oświadczeniu podkreślono, że Kraków to wyjątkowe miejsce UNESCO z bogatą ofertą kulturalną. Zarzucono też firmie, że słabo się przygotowała, posługując się stereotypowymi wyobrażeniami o naszym kraju.

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas