Największe biura podróży i sieci restauracji w Polsce zdecydowanie zwiększyły w 2010 roku wydatki na reklamy telewizyjne. Natomiast Totalizator Sportowy przeznaczył na to połowę mniej niż rok wcześniej.
McDonald’s Polska w ub.r. cennikowo wydał na reklamy telewizyjne 12 proc. więcej niż w 2009 roku, a Amrest (kontrolujący w Polsce sieci Pizza Hut, KFC, Burger King, Starbucks i Freshpoint) – 38 proc. więcej. Swoje telewizyjne budżety reklamowe zdecydowanie zwiększyły również największe biura podróży. Alfa Star przeznaczył na promocję w telewizji 51 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast TUI Poland i Rainbow Tours w 2009 roku nie znalazły się w czołówce reklamodawców telewizyjnych ze swojego sektora, a w 2010 roku zajęły w zestawieniu, odpowiednio, trzecie i piąte miejsce.
Z kolei Mattel Poland – największy reklamodawca telewizyjny wśród producentów zabawek – w 2010 roku wydał na promocję w telewizji prawie tyle samo, co rok wcześniej. Za to Hasbro Poland i Lego Polska zwiększyły swoje budżety w tym zakresie o 46 proc. Natomiast zakwalifikowany również do kategorii „Czas wolny” Totalizator Sportowy przeznaczył na reklamy telewizyjne 49 proc. mniej niż w 2009 roku.