Internet2008-09-08
0

ANA przeciwko umowie Google z Yahoo

Amerykańska organizacja Association of National Advertisers (ANA)wysłała list do Departamentu Sprawiedliwości USA, w którymsprzeciwia się umowie reklamowej między Google i Yahoo.

Przypomnijmy, że w czerwcu obie strony zawarły 10-letnią umowę,w ramach której Google będzie umieszczać tekstowe reklamy nastronach należących do Yahoo w USA i Kanadzie. Zgodę na umowę musiwyrazić wspomniany Departament Sprawiedliwości - informuje serwisMediaPost Publications.

ANA, która reprezentuje interesy największych amerykańskichreklamodawców (m.in. Apple, Coca-Cola, Exxon Mobil, Procter &Gamble, General Motors, Johnson & Johnson, Walt Disney), nieujawniła treści listu, ale w specjalnym oświadczeniu napisała, żejeśli umowa wejdzie w życie, to "spółka Google-Yahoo będziekontrolować 90 procent rynku reklam w internetowychwyszukiwarkach".

Zdaniem organizacji poskutkuje to "mniejszą konkurencją,zwiększoną koncentracją siły rynku, ograniczeniem obecniedostępnych alternatyw oraz potencjalnym wzrostem cen dlareklamodawców za wysokiej jakości opłacalne reklamy wwyszukiwarkach".

Ogłaszając zawarcie umowy, Google i Yahoo zobowiązały się, żezanim wejdzie ona w życie, poczekają 100 dni na akceptację zestrony regulatorów rynku. Jednak na początku bieżącego miesiącaGoogle oznajmiło, że zamierza do początku października rozpocząćdziałania w zakresie umowy, pomimo że Departament Sprawiedliwościjeszcze nie wyraził na nią zgody.

Yahoo szacuje, że w pierwszym roku obowiązywania umowa z Googleprzyniesie jej dodatkowy dochód rzędu 250 do 450 milionówdolarów.

źródło: MediaPost Publications

Autor:km

Więcej informacji:ANA, Google, Yahoo

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas