Badania2010-02-05
7

Andrzej Gołota, Krzysztof Hołowczyc i Tomasz Gollob najpopularniejsi

Piotr Gruszka, Tomasz Adamek i Tomasz Gollob w ciągu ostatniego roku zyskali największą popularność wśród ludzi sportu w Polsce – wynika z raportu „Sponsoring Monitor 2009” przygotowanego przez ARC Rynek i Opinia.

W pierwszej trójce najbardziej rozpoznawalnych polskich ludzi sportu znaleźli się: Andrzej Gołota, Krzysztof Hołowczyc i Tomasz Gollob. Jak wynika z raportu, sportowiec nie musi wcale odnosić sukcesów, aby być rozpoznawalnym. – To tendencja widoczna od kilku lat, ale w sposób szczególny nasiliła się w minionym roku – mówi dr Adam Czarnecki, wiceprezes zarządu ARC Rynek i Opinia. - Wynika to z tego, ze coraz częściej sportowców występuje w mediach w innym kontekście niż typowo sportowy – dodaje Aleksandra Brzozowska z ARC.

Przykładem sportowca, który doskonale wykorzystuje swoją obecność w mediach jest Krzysztof Hołowczyc, który w ostatnim okresie nie odniósł żadnego, spektakularnego zwycięstwa, a mimo to jego rozpoznawalność w 2009 roku wzrosła z 20,8 do 22,7 proc. Analitycy uważają, że tendencja ta będzie się pogłębiać. – Osoby, które mają ciekawą osobowość oraz dobre relacje z mediami, są częściej zapraszani do różnego rodzaju programów, a przez to stają się coraz bardziej rozpoznawalni – tłumaczy Brzozowska.

Adam Czarnecki przyznaje, że bardzo często tego typu zachowania przez sportowców są dokładnie przemyślana. – Ich kariera zazwyczaj kończy się w wieku 30-35 lat. Wielu zastanawia się „co dalej”? Jeśli wcześniej wypromują się na celebrytów, mają szanse przedłużyć swoją żywotność w mediach – uważa.

W 2009 roku nie obyło się jednak również i bez spadków popularności. Najwięcej stracili: Otylia Jędrzejczak (z 32,6 na 26,4 proc), Adam Małysz (z 59,1 na 54,5 proc) oraz Mariusz Pudzianowski (z 32,7 na 28,8 proc.).

Autor:AUTOR: Robert Stępowski

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas