PR2020-08-30
0

Anna Żur odpowiada za komunikację Netfliksa w Europie Środkowo-Wschodniej

Fot. PixabayFot. Pixabay

Anna Żur dołączyła do zespołu CEE w Netflix, gdzie objęła stanowisko menedżera ds. komunikacji w Europie Środkowo-Wschodniej. Poprzednio pracowała w Google.

Żur na stanowisku menedżera ds. komunikacji Netfliksa będzie odpowiadała za działania wizerunkowe i komunikacyjne  serwisu.

Anna Żur była już wcześniej związana z branżą rozrywkową, przez niemal dwa lata piastując stanowisko communications managera na Europę Środkowo-Wschodnią dla firmy Google wspierając m.in wprowadzenie na rynki części krajów CEE YouTube Music i nowej wówczas platformy dedykowanej dzieciom - YouTube Kids.

Netflix z rekordowym kwartałem

W drugim kwartale br. Netflix osiągnął wzrost przychodów o 24,9 proc. do 6,15 mld dolarów oraz 720 mln dolarów zysku netto. Liczba jego subskrybentów zwiększyła się o 10,09 mln do 192,95 mln. Na stanowisko CEO został powołany Ted Sarandos, będzie je dzielił z Reedem Hastingsem.

Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. przeglądarkową wersję Netfliksa odwiedziło 4,76 mln polskich internautów, wykonując 65,96 mln odsłon.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Comapritech wynika, że może ich być 900 tys.

W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

Autor:jd

Więcej informacji:Anna Żur, Netflix

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas