Internet2007-11-07
0

AOL kupuje Quigo

AOL zrobiło kolejny krok w celu umocnienia swojej pozycji na rynkureklamy online.

Należący do koncernu medialnego Time Warner Inc. AOL zawarłporozumienie w sprawie zakupu firmy Quigo, specjalizującej się wumieszczaniu reklam tekstowych na stronach internetowych -informuje serwis MediaPost Publications.

Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione, ale wedługekspertów jej wartość może wynieść około 340 milionów dolarów.

W ostatnich kilku latach AOL przejęło szereg firm zajmującychsię internetową reklamą. Zaczęło się w 2004 roku od zakupu serwisuAdvertising.com. Od tamtego czasu w rękach AOL znalazły się takiefirmy jak Lightningcast (sieć reklamy wideo), Third Screen Media(reklama mobilna) oraz przejęta w lipcu obecnego roku Tacoda,zajmująca się reklamą behawioralną.

AOL stworzył także w ramach firmy oddzielną grupę o nazwiePlatform-A, zajmującą się wyłącznie reklamą. W ramach tej grupyobok wyżej wymienionych firm przejętych przez AOL, będzie równieżfunkcjonować Quigo.

Quigo działa w sektorze zdominowanym obecnie przez Google iYahoo. Chodzi to o dostarczanie małych reklam tekstowych na stronyinternetowe, na podstawie treści jakie są na nich zawarte. Jednak wodróżnieniu od np. Google, Quigo pozwala swoim klientom nadecydowanie, gdzie konkretnie ich reklamy mają być umieszczane.

źródło: MediaPost Publications

Autor:km

Więcej informacji:AOL, Quigo

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas