PR2022-02-16
0

IAA Polska, SKM SAR i ZFPR apelują do KRRiT o przedłużenie koncesji dla TVN7

Organizacje reprezentujące branże komunikacji marketingowej: IAA Polska, SKM SAR i Związek Firm Public Relations wystosowały list do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, w którym apelują o niezwłoczne przedłużenie koncesji dla stacji TVN7. " Kolejna próba ingerencji władzy ustawodawczej i wykonawczej w zasady funkcjonowania komercyjnego rynku medialnego i reklamowego w Polsce i brak poczucia stabilności bezpośrednio wpływa na kondycję nie tylko branży komunikacji marketingowej, ale również wszystkich podmiotów, z którymi ta branża współpracuje" - uzasadniają.

IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Związek Firm Public Relations wystosowały apel do KRRiT o niezwłoczne podjęcie decyzji o przedłużeniu koncesji dla TVN7. Ta wygasa 25 lutego br.

Organizacje te w liście do Rady zwracają uwagę, że proces podejmowania decyzji o przedłużeniu koncesji dla TV7 przebiega w podobny sposób, jak to miało miejsce w wypadku koncesji dla TVN24, czyli jest przedłużany w sposób merytorycznie nieuzasadniony.

"IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Związek Firm Public Relations sprzeciwiają się takiemu sposobowi procedowania przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji i apelują o niezwłoczne podjęcie decyzji o przedłużeniu koncesji" - czytamy w liście.

Autorzy listu podkreślają, że nieprzedłużenie koncesji dla bezpłatnego kanału rozrywkowego TVN7 przede wszystkim uderzy w polskich odbiorców, zwłaszcza w odbiorców telewizji naziemnej, którzy stracą możliwość oglądania TVN7.

"Kolejna próba ingerencji władzy ustawodawczej i wykonawczej w zasady funkcjonowania komercyjnego rynku medialnego i reklamowego w Polsce i brak poczucia stabilności bezpośrednio wpływa na kondycję nie tylko branży komunikacji marketingowej, ale również wszystkich podmiotów, z którymi ta branża współpracuje" - podkreślają autorzy apelu.

"Poza tym odraczanie decyzji do ostatniej chwili jest niezwykle destabilizującym sygnałem nie tylko dla podmiotów zaangażowanych w polski rynek mediów i reklamy. Próby naruszenia konstytucyjnej gwarancji ochrony praw słusznie nabytych i interesów w toku, szczególnie w stosunku do podmiotów pośrednio kontrolowanych przez inwestorów ze Stanów Zjednoczonych, najważniejszego sojusznika naszego państwa, to fatalny sygnał dla wszystkich potencjalnych inwestorów" - zaznaczają.

Apelują, by Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji dała wyraz poszanowania przepisów prawa polskiego i międzynarodowego i niezwłocznie przedłużyła koncesję dla kanału TVN7.

Pod apelem podpisali się: Jerzy Minorczyk - dyrektor generalny IAA Polska, Dariusz Andrian - prezes SKM SAR i Sebastian Stępak, prezes ZFPR.

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas