Technologie2019-07-22
6

Aplikacja Żabki hitem. Do kilkudziesięciu tysięcy pobrań dziennie

W ciągu pierwszego miesiąca działania, aplikację mobilną Żappka pobrano już ponad milion razy. - Osiągnięcie miliona było naszym celem, natomiast osiągnęliśmy go znacznie wcześniej niż planowaliśmy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Opacki, dyrektor ds. cyfrowych rozwiązań konsumenckich w Żabka Polska.

Żabka Polska rozpoczęła pilotaż swojej aplikacji Żappka pod koniec lutego tego roku. Na początku lipca firma ogłosiła sukces - aplikację przez pierwszy miesiąc od oficjalnego udostępniania pobrano już ponad milion razy. Jest jedną z najpopularniejszych, bezpłatnych aplikacji w Google Play i App Store.

Benefity Żappki

Korzystający z Żappki otrzymują m.in. spersonalizowane oferty oraz rabaty, a także punkty (tzw. żappsy) wymieniane na nagrody w programie lojalnościowym. Każda wydana złotówka w sklepie Żabka to 4 żappsy. Dla użytkowników aplikacji dostępne są ekskluzywne rabaty do 50 proc. na wybrane produkty.

Jak mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Michał Opacki, dyrektor ds. cyfrowych rozwiązań konsumenckich w Żabka Polska, popularność aplikacji przerosła oczekiwania detalisty.

- Pierwszy milion użytkowników pozyskaliśmy już w miesiąc od zakończenia okresu pilotażowego. Żappka stała się jedną z najpopularniejszych bezpłatnych aplikacji w Polsce dla użytkowników urządzeń z systemami iOS oraz Android. W rankingach najchętniej pobieranych aplikacji wyprzedziliśmy między innymi Youtube, Facebook czy Messenger. Możemy zdradzić, że liczba codziennych pobrań przekracza kilkadziesiąt tysięcy - mówi nam Michał Opacki.

Pierwszy milion Żappki

Ekspert Żabka Polska przyznaje, że tempo wzrostu bazy użytkowników aplikacji było dla managementu firmy zaskoczeniem.

- Pracując nad żappką, chcieliśmy jak najlepiej dopasować się do potrzeb współczesnych konsumentów, którzy od nowych technologii oczekują indywidulnego podejścia, wygody i innowacji w procesach zakupowych. Cieszy nas, że wysiłek włożony w powstanie żappki zaowocował zainteresowaniem naszych klientów, jednakże nie jesteśmy bardzo zaskoczeni tempem pozyskiwania nowych użytkowników - komentuje Michał Opacki.

Skąd taka popularność aplikacji? Zdaniem naszego rozmówcy, należałoby bardziej mówić o powodzeniu "całego ekosystemu", na który składają się sklepy, asortyment, pracownicy i działania komunikacyjne.

- Sprawne połączenie tych elementów zadecydowało o sukcesie aplikacji. Oprócz samych funkcjonalności, na popularność żappki znaczny wpływ miała strategia komunikacyjna, treści, które się w niej pojawiają oraz dopracowany obszar UX/UI. Nie możemy zapominać również o skrojonej na miarę ofercie, która zdobyła uznanie konsumentów. Użytkownicy żappki bardzo chętnie korzystają z przygotowanych dla nich promocji oraz zbierają żappsy w naszym programie lojalnościowym - opowiada portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Opacki.

Opacki dodaje, że w najbliższym czasie aplikację czeka wprowadzenie nowych funkcjonalności. Żappka ma też swoje ważne miejsce w komunikacji marketingowej firmy.

- Niedawno rozpoczęliśmy szeroką akcję marketingową wpierającą jednocześnie aplikację oraz produkt marki własnej – smoothie owocowo-warzywne Foodini, który dla użytkowników żappki jest dostępny w wyjątkowej cenie. W przyszłości aplikacja będzie stałym elementem działań komunikacyjnych Żabki, a jednocześnie w wybranych dedykowanych kampaniach ich pierwszoplanowym bohaterem - zdradza Michał Opacki.

Przychody ze sprzedaży spółki Żabka Polska w 2018 roku wyniosły ok. 6,9 mld zł wobec ok. 4,32 mld zł w poprzednim roku - wynika ze sprawozdania finansowego spółki. Głównym źródłem przychodów firmy były umowy z franczyzobiorcami. Na koniec roku sieć miała 5472 sklepy, dziś jest ich już około 5700. Sieć Żabka Polska obsługuje około 2 mln klientów dziennie.

Autor:jd

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas