Reklama2013-11-26
13

Atmedia tracą kolejne stacje. Kanały FOX-a przechodzą do TVN Media

Shutterstock.comShutterstock.com

Spółka FOX International Channels Poland zmienia brokera. Zamiast Atmediów od stycznia 2014 roku reklamy w jej stacjach sprzedawać będzie spółka TVN Media w ramach oferty Premium TV.

FOX International Channels Poland, będący od wielu lat klientem Atmediów, w ostatnich miesiącach negocjował warunki dalszej obsługi reklamowej z kilkoma brokerami. Ostateczny wybór padł na spółkę TVN Media, która od stycznia 2014 roku będzie odpowiadać za oferowanie czasu reklamowego w pakietach na antenie kanałów FOX, FOX Life, National Geographic Channel i Nat Geo Wild oraz za sprzedaż sponsoringu i akcji niestandardowych realizowanych w tych stacjach.

- Współpraca z TVN Media to kolejny krok, który pozwoli na dalsze efektywne wykorzystanie wartości naszych marek przy sprzedaży czasu reklamowego i projektów specjalnych na bardzo wymagającym obecnie rynku reklamowym - tłumaczy decyzję spółki Carlos Ortega, wiceprezes wykonawczy FOX International Channels na Europę Środkową i Wschodnią.

- Bardzo się cieszymy z nawiązania współpracy z FOX International Channels Poland. Nasi klienci w przyszłym roku będą mogli otrzymać bardziej zróżnicowane produkty, w efektywniejszy sposób realizujące ich cele komunikacyjne - mówi Piotr Tyborowicz, członek zarządu TVN Media, szef biura reklamy Grupy TVN.

Stacje telewizyjne należące do FOX International Channels w okresie od stycznia do października 2013 roku osiągnęły udział w oglądalności w grupie 16-49 na poziomie 1,14 proc.

Kanały FIC Poland znajdowały się w ofercie Atmediów od początku ich nadawania w Polsce. Od października br. broker ten stracił na rzecz TVN Media kanały The Walt Disney Company (więcej na ten temat). W poprzednich latach z Atmediów do oferty Premium TV spółki TVN Media przeszły Telewizja Puls, kanały 4fun Media, Canal+ Cyfrowego i Viacom International Media Networks.

- Działamy jako niezależny broker i nasza oferta dla kanałów telewizyjnych wynika z możliwości rynku reklamowego. Wykorzystujemy te możliwości maksymalnie, a jednak  nie wystarczyło to, by utrzymać obsługę kilku nadawców, którzy otrzymali oferty od naszej konkurencji - mówi nam Marcin Boroszko, prezes Atmedia Group. - Tym samym, na rynku telewizyjnym powstała sytuacja niekorzystna dla wszystkich poza głównymi nadawcami komercyjnymi. Nie wierzymy, by mogła się ona utrzymać w długiej perspektywie, ponieważ wzrost konkurencyjnych biznesów telewizyjnych jest wbrew interesom wspomnianych nadawców. Będziemy więc walczyć o odbudowę biznesu i przeciwdziałać duopolowi na rynku reklamy telewizyjnej - dodaje.

Od stycznia 2014 roku Atmedia na rzecz Polsat Media stracą też kanały Universal Networks International (dowiedz się więcej), a na rzecz własnego brokera ZPR  - firmy IDMNet - stacje Eska TV i Polo TV (poznaj szczegóły).

Autor:PP

KOMENTARZE(13)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas