Telewizja2016-11-09
5

„Bake off - Ale ciacho!” śledziło 1,5 mln widzów. 5,7 mln zł z reklam

Kulinarny teleturniej TVP2 „Bake off - Ale ciacho!” oglądało średnio 1,52 mln osób. Stacja w czasie emisji formatu zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 5,68 mln zł.

Program „Bake off - Ale ciacho!” na antenie TVP2 pokazywany był w poniedziałki o godz. 21.45, w okresie od 5 września do 7 listopada br. Średnia widownia wszystkich 10 odcinków pierwszej edycji programu wyniosła 1,52 mln osób, co przełożyło się na 12,25 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 10,50 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,94 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością cieszył się finałowy odcinek teleturnieju. Obejrzało go 1,89 mln widzów.

Oglądalność trzech topowych odcinków „Bake off - Ale ciacho!”

Zobacz tabelę

Dla porównania, emitowany rok temu w tym czasie antenowym (w okresie od września ub.r. do stycznia br.) program „Tomasz Lis na żywo” gromadził średnio 2,18 mln widzów, co przekładało się na 16,80 proc. udziału w grupie 4+ i 9,95 proc. w 16-49. Oznacza to, że TVP2 w tym paśmie straciła 660 tys. oglądających.

Nowy program miał jednak o około 550 tys. widzów więcej, niż pokazywana w tym paśmie wiosną br. „Sonda 2”. Tę misyjną produkcję śledziło średnio 967 tys. widzów, co dało jej odpowiednio 8,01 proc. i 6,49 proc. udziału.

Dwójka w paśmie nadawania „Bake off - Ale ciacho!” zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” był Polsat z udziałem na poziomie 14,29 proc., nadający w tym czasie filmy fabularne. Drugi był TVN (12,43 proc.; „Druga szansa”, „Ślub od pierwszego wejrzenia” i filmy), a czwarta - TVP1 (5,34 proc.; liczne audycje, w tym gł. Teatr TV). Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.

Widownia produkcji na tle konkurencji

Zobacz tabelę

Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków teleturnieju wyniosły 5,68 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Telewizja Polska jest zadowolona z wyników programów, ale nie zdradza czy będzie druga edycja programu.

„Bake Off - Ale ciacho!” to kulinarny program w formie turnieju, w którym 12 uczestników rywalizowało ze sobą przygotowując ciasta i inne wypieki.

Pierwszą edycję polskiej wersji reality-show prowadzili Anna Gacek i Paulin Mikuła, a w jury znajdowali się Krzysztof Ilnicki i Małgorzata Molska. Program oparty został na brytyjskim formacie „The Great British Bake Off”.

Zwycięzcą programu została Małgorzata Rybacka.

Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 8,34 proc.

Autor:mk

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas