Biznes2017-11-14
0

Banki obniżyły wydatki reklamowe o 13 proc. ING Bank Śląski liderem, mocno w górę BGŻ BNP Paribas i Nest Bank (analiza)

W trzech kwartałach br. największym reklamodawcą wśród banków był ING Bank Śląski. Największy wzrost wydatków odnotowały w tym okresie Nest Bank i BGŻ  BNP Paribas. Banki przez dziewięć miesięcy br. ograniczyły nakłady reklamowe na wszystkie media, w największym stopniu na radio.

W okresie od stycznia do września br. banki przeznaczyły na reklamy w mediach pozainternetowych 668,4 mln zł - wynika z danych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 12,6 proc. mniej niż w tym samym okresie 2016 roku.

Zdecydowaną większość swoich budżetów (niemal 80 proc.) ulokowały w telewizji. Wydatki na reklamę tv wyniosły w omawianym okresie 463,3 mln zł, czyli 7 proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugą najczęściej wybieraną formą reklamy była ta na antenie radiowej. W stacjach radiowych banki wydały przez dziewięć miesięcy tego roku blisko 93 mln zł. Było to jednak 34,6 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Redukcja budżetów na reklamę radiową była najwyższa w porównaniu z ograniczeniem wydatków na inne media.

Wydatki na reklamy w magazynach spadły o 18,6 proc. do 28,9 mln zł, a na reklamę w gazetach – o 131 proc.- do 22 mln zł.

Outdoor na działaniach reklamowych banków zarobił w omawianym okresie 27,9 mln zł (5,2 proc. mniej niż przed rokiem), kina - 32,5 mln zł (3,6 proc. mniej) a indoor - 734,7 tys. zł (11,8 proc. mniej).

Zobacz tabelę

Największym wśród banków reklamodawcą w trzech kwartałach br. jest ING Bank Śląski. Na reklamy w tradycyjnych mediach przeznaczył 85,2 mln zł i utrzymał pozycję lidera, mimo spadku wydatków o 7,3 proc. w skali roku.

Drugi w zestawieniu mBank zwiększył nakłady reklamowe o 7,9 proc. (do 74,5 mln zł), a trzeci Bank Millennium przeznaczył w tym roku 5,4 proc. więcej (64,5 mln zł).

Kolejne miejsce zajął BGŻ BNP Paribas z wydatkami w wysokości 57,3 mln zł, wyższymi rok do roku o 21,6 proc.

Największą dynamikę wydatków reklamowych ma Nest Bank, który przez trzy kwartały br. wydał na reklamy 43,8 mln zł wobec 5,4 tys. zł w tym samym okresie ub.r. Warto jednak podkreślić, że bank ten zadebiutował na polskim rynku jesienią ub.r.

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas