Reklama2017-12-15
0

„Ratuj jedzenie, które dla innych jest marzeniem” w kampanii Banków Żywności (wideo)

Federacja Polskich Banków Żywności w kampanii pod hasłem „Ratuj jedzenie, które dla innych jest marzeniem” porusza problem marnowania żywności w Polsce.

Z danych, na które powołuje się stowarzyszenie, wynika, że rocznie wyrzucanych jest 9 milionów ton jedzenia, czyli 18 miliardów posiłków, które mogłyby trafić do 2 milionów osób, żyjących w skrajnym ubóstwie.

Bohaterką kampanii jest mała dziewczynka, która z radością nakrywa stół i przygotowuje się do posiłku, którego w rzeczywistości nie ma, ponieważ otwierając lodówkę znajduje tam tyko olej. Ta scena przedstawia sytuację, która dotyczy 2 milionów osób żyjących w Polsce.

- Pokazujemy w spocie, że rozwiązaniem tego paradoksu niedożywienia zajmują się Banki Żywności, które odbierając żywność od producentów, sklepów, restauracji oraz dbając o jej transport i magazynowanie, przekazują ją z powodzeniem do wielu potrzebujących, za pośrednictwem organizacji pomocowych - podkreśla Monika Młynarczyk, kierownik ds. komunikacji marketingowej i fundraisingu w Federacji Polskich Banków Żywności.

Federacja zachęca, by aktywnie zadbać o własne otoczenie, stworzyć w domach i rodzinach kulturę szacunku do jedzenia. Dzięki temu możliwe byłoby ograniczenie strat żywności, które po stronie samych gospodarstw domowych, wynosi obecnie 2 mln ton w skali roku. Poza tym każdy może przyczynić się do niemarnowania żywności na ogromną skalę, która ma miejsce w hipermarketach, u producentów i w restauracjach. Każda 1 złotówka przekazana na Banki Żywności, umożliwi dostarczenie potrzebującym aż 16 posiłków przygotowanych z uratowanej żywności. Banki posiadają ogólnopolską sieć 32 placówek, wypracowane procedury odbioru żywności od producentów i z hipermarketów oraz kontakty do osób potrzebujących w całej Polsce. Jedynym ograniczeniem są fundusze niezbędne na transport, czyli odebranie żywności od dostawców i przewiezienie jej do magazynów, skąd jest dalej dystrybuowana. Każde 30zł przekazane poprzez stronę http://www.wspieraj.bankizywnosci.pl to 800 uratowanych posiłków, które trafią do potrzebujących.

Prowadzona przez Banki Żywności kampania jest realizowana w telewizji, prasie, radiu, internecie oraz na outdoorze w 5 największych miastach.

Przed rokiem stowarzyszenie reklamami, których bohaterami byli włamywacze-nieudacznicy zachęcało do wsparcia finansowego tej instytucji.

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas