Telewizja2019-03-05
31

Barbara Bilińska rozstaje się z Telewizją WP, stacja bez nowego dyrektora programowego

Barbara BilińskaBarbara Bilińska

Po dwóch latach pracy z Telewizji WP odchodzi dyrektor programowa Barbara Bilińska. Wcześniej była związana m.in. z Telewizją Puls, Discovery Networks i A+E Networks Poland.

Informację o odejściu Barbary Bilińskiej z Telewizji WP potwierdził portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Siegieda, rzecznik prasowy Wirtualnej Polski. Oboje nie podają powodów tej decyzji.

Obowiązki Bilińskiej przejmie Jagna Wiszniewska, która od września 2017 roku jest dyrektorem zarządzającym Telewizji WP (zastąpiła w tej funkcji Daniela Czarneckiego).

Bilińska została dyrektor programową stacji w marcu 2017 roku. - Własne produkcje coraz lepiej „pracują na” MUX-ie, przy czym jest ich mało w całej ramówce, program informacyjny czy „Pudelek Show” trwają po 15 minut, więc nie da się w oparciu o nie budować dużego zasięgu. Zdaniem Basi będzie nie tylko przeformatowanie własnych produkcji, ile lepsze dopasowanie biblioteki filmowej. Większość tegorocznego budżetu na WP jest nadal dostępna, wiec Basia ma dużą swobodę w doborze treści - zapowiedział wtedy Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski.

Jesienią 2017 roku Telewizja WP zrezygnowała z realizacji programów informacyjnych i publicystycznych, zwalniając większość osób z ich redakcji. W styczniu ub.r. zaczęła emitować serial satyryczny „Ucho prezesa”, a wiosną ub.r. pożegnała się z Maciejem Orłosiem (dziennikarz prowadził w stacji program informacyjny, a potem autorski talk-show).

Barbara Bilińska przed przejściem do Telewizji WP przez rok była dyrektor programową Zoom TV, a przedtem pełniła taką funkcję w Telewizji Puls.

Wcześniej Bilińska pracowała w A+E Networks Poland (jako dyrektor programowy i szef marketingu), Discovery Networks (jako dyrektor kanału Discovery TVN Historia, a potem szef kanałów firmy w Europie Środkowej) oraz w Telewizji Polskiej (jako dyrektor programowy w TVP2, a potem dyrektor biura handlu).

Według danych Nielsen Audience Measurement w styczniu br. Telewizja WP miała 0,463 proc. udziału w rynku oglądalności, wobec 0,359 proc. w 2017 roku.

W pierwszych trzech kwartałach ub.r. Wirtualna Polska w segmencie telewizyjnym zanotowała 10,7 mln zł wpływów sprzedażowych (wobec 4,7 mln zł rok wcześniej) oraz 6 mln zł skorygowanej straty EBITDA (przed rokiem ta strata wyniosła 10,6 mln zł).

Autor:tw

KOMENTARZE(31)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas