Telewizja 2013-04-08
8

Bardzo słaby I kwartał 2013 największych stacji telewizyjnych. Coraz większa fragmentacja rynku

W I kwartale 2013 roku wszystkie cztery główne stacje telewizyjne zanotowały spadki oglądalności. Zyskały za to mniejsze kanały nadające cyfrowo naziemnie. Na pozycji lidera utrzymała się TVP1, ale straciła najwięcej.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, w I kwartale 2013 roku pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych zajęła - tak jak rok wcześniej - TVP1. Względem I kwartału 2012 roku udział Jedynki spadł jednak najbardziej w rankingu, bowiem o 2,19 pkt. proc. i wyniósł 14,26 proc.

Drugie miejsce zajął Polsat, którego udział zmniejszył się o 1,77 pkt. proc. do 12,98 proc. Ostatnie miejsce podium należało do TVN, której wynik zmalał o 1,27 pkt. proc. do 12,89 proc. Na czwartej lokacie ulokowała się TVP2 po spadku udziału o 1,97 proc. do poziomu 11,19 proc.

Łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie zmniejszył się aż o 7,20 pkt. proc. i wyniósł on 51,32 proc.

Za to sporymi wzrostami w I kwartale 2013 roku pochwalić się mogą mniejsze kanały nadające cyfrowo naziemnie jak: TVN7 (wzrost o 1,33 pkt. proc. do 3,46 proc.), TV4 (o 0,81 pkt. proc. do 3,11 proc.), TV Puls (o 0,86 pkt. proc. do 2,91 proc.) oraz TTV (o 0,72 pkt. proc. do 0,82 proc.). Na 19. miejscu uplasowała się nadająca od lipca ub.r. stacja Puls 2, której udział w badanym okresie wyniósł 0,67 proc.

Zobacz tabelę

 
 

Autor: mk

KOMENTARZE (8) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas